Nieuwe Meistersinger aanwinsten

De eerste aanwinst is de NL limited van 2010, met dank aan ebay.de.

Omdat ik niet zo goed tegen leer kan had ik afgelopen week al de stalen band gekocht, de oude versie.

Ze liggen hier mooi naast elkaar, helaas zal dat ook zo blijven omdat de band alleen geschikt is voor 34 en 38mm kasten. Zo meteen een anti allergeen bandje bestellen bij horlogebanden.com, kijken of dat uitkomst biedt.

Gefeliciteerd met je aanwinst!:~

Mooie plaat heeft ie! Gefeliciteerd en veel draagplezier.

Van harte! Was er niet iemand hier die een metalen band zocht voor z’n Meistersinger?

Erg mooi horloge! (tu)
Die metalen band vind ik ook erg stoer.

Ja, meerdere volgens mij, maar hetzelfde probleem. 43mm kast en een band voor een 38mm kast. Ik ga de band gewoon houden en kijken naar een 38mm perigraph.

Mooie aanwinst ik zoek altijd naar MeisterSingers op ebay, maar komen er maar weinig langs, ik wil wel eens een MeisterSinger koopje scoren!

Het viel me op dat bijna iedereen MeisterSinger fout schrijft, ik deet dat ook altijd :slight_smile:

Fraaie aanwinst, gefeliciteerd.

Mooie NL Editie hoor !B)-

Maar wat jammer van de band.
Waar heb je hem vandaan dan ? Is er geen mouw meer aan te passen ?

Geen straf natuurlijk om er een Perigraph 38mm aan te kopen , maar juist aan een 43mm stoer!

( Koop je er toch een mooie Carelia aan voor je *vrouw ? ! )

Kan mij nog herinneren dat je ““Allemaal klokjes voor de kleine portemonnee”” bezat ?

Allemaal verkocht ? :smiley:

*mits voorradig :wink:

Leuke klok hoor en Meistersinger is altijd goed…

Ik ga dinsdag denk ik even bij de juwelier langs. Kijken of ze ook de nieuwe band hebben liggen en deze inruilen. Vandaag en gisteren het horloge omgehad met een hirsh anti allergy band, dit is helaas zeer slecht bevallen.

Had nog een mesh band liggen maar die heb ik er ook maar weer snel afgehaald, stond niet zo mooi.

Meeste horloges die ik vorig jaar had zijn verkocht, staan te koop of hebben het zonlicht al niet meer gezien. Wel draag ik zo nu en dan mijn breil bw0388 of en seiko duiker of alpha.

Hallo allen,

Heb vandaag een nieuwe band voor mijn Meistersinger gekocht. Vind hem zelf echt super staan bij het horloge.

Gr.

David

Ja, dat was ik :slight_smile:

Heb hem toevallig in de winkel gekocht. Volgens Time Company was dit de laatste (oude) stalen band in Nederland. Dus ik ben heel erg blij nu…

Zie ook verderop foto’s.

Gr.

David

Ziet er erg mooi uit, hoe breed is de band zelf? Is dit 18mm of 20mm? Ben benieuwd of ze twee verschillende banden hebben of alleen verschillende eindstukken.

Mooie band hoor, maar ik kan me herinneren dat hij behoorlijk prijzig was.

De band is 20 mm breed.

Wist dat er in een andere zaak in Eindhoven nog een model ligt met een band voor de 38 mm kast. Zij vertelde mij dat deze band niet past op een 42 mm kast.

Ja, ik vond hem ook behoorlijk prijzig. Heb er 395 euro voor betaald.

Voor mij was de afweging hoelang doe ik met de band en hoe mooi vind ik hem. Vond de oude band gewoon wat aparter qua vorm. Dus toch maar gedaan.

Geloof dat de nieuwe band rond 270 euro kost.

Ik had mijn MS limited 2009 verkocht, maar vond toch dat er een einzeiger in mijn collectie mocht ontbreken. Dus kans afgewacht en er een via MP kunnen aanschaffen. Aangezien ik een datum toch belangrijk vind op een horloge, gezocht naar een Perigraph.

Hier is tie dan:

@Vizual : prachtig die band, gefeliciteerd.
@hhe : voor wat betreft die datum , nu we het hier toch over de Perigraph hebben :

Er bestaat een “kleine discussie” over of de 1 t/m 9 getallen op de datumring EIGENLIJK ook niet moeten worden voorafgegaan door een 0 …

Dit met het oog op de symmetrie.

Wat vinden we hiervan ? , wel of niet ?

Buiten het feit dat het bijna niet meer te ‘verantwoorden’ is dat vanaf nu alsnog te gaan voeren…

Zeg net tegen mijn echtgenote dat ik ook wel eens overweeg (of overwogen heb) om een metalen Meistersinger band bij die van mij te kopen.

Repliceert mijn egaa: oh, ik dacht dat je zei dat je overwoog om er nog een wijzer bij te kopen… LOL:D

Groet
Herman