Nieuwe Montblanc 1858 Chronograph Tachymeter Limited Edition

Kaliber: Montblanc Manufakturkaliber MB M16.29
Gangreserve: Ca. 50 Uur.
Kast: 18 K Roodgoud (5N)
Doorsnee: 44 mm; Hoogte: 13,15 mm
100 stuks à € 30.000

Hier meer overde 1858 serie: https://www.neueuhren.de/neu-die-montblanc-1858-collection/

3 likes

Wat een uurwerk… :heart_eyes:

1 like

Ik vind het horloge eigenlijk gewoon te groot met 44mm.

Mooie is wel dat het horloge die 44mm gewoon nodig heeft omdat het uurwerk zo fors. Prachtig om te zien dat de hele kast gevuld is!

1 like

Ik draag 50mm nog met gemak, maar das wat anders :slight_smile: En ja ik sta nog altijd verbaasd over dergelijke kunstwerken!

Mooi ding maar noem mij maar ouderwets, bij Mont Blanc denk ik toch echt vnl. aan pennen.

1 like

Dat heeft niks met ouderwets te maken, dat doen ze immers al wat langer dan horloges.

Maar er zijn weinig merken die de laatste jaren zoveel pareltjes hebben laten zien als Montblanc. Met alle Minerva kennis is dat natuurlijk ook niet zo raar. Het is fantastisch dat al die Minerva kennis en prachtige uurwerken in ieder geval weer te krijgen zijn (voor de happy few dan).

1 like

Wat leuk is dat ze in dit horloge hetzelfde script gebruiken als op een aantal oude pennen. Let even op de dop van pen nummer vier:

De tweede is mijn dagelijkse pen voor op het werk…

3 likes

Prachtig hoor, klassiek en sportief tegelijk.

1 like

Het horloge is mooi, maar jouw pennenset mag er ook zijn.

1 like

Dank je :blush:

Wauw, mooie klok, inderdaad een schitterend uurwerk. Mont Blanc heeft in mijn ogen een mooie mix gevonden van klassiek maar niet oubollig.

Maar om nou mijn auto te moeten verkopen voor een horloge, mmmm, nee.

1 like

Pracht van een klokje maar 30 K !

1 like

mooi met één zo’n knop op een chronograaf !

1 like

Door dit soort hoogstandjes krijgt n schrijfwarenmerk voor mij steeds meer voet in horlogeland. Niet n one day fly, maar ze laten (alsmaar) zien dat ze serieus met horloges bezig zijn.

1 like

Mooie collectie!

Ik heb ook zo’n ouder exemplaar:

Gr. Marc