Vanmiddag heb ik mijn eerste NATO-bandjes in ontvangst mogen nemen van de postbode.
We zijn klein begonnen, met 2 bandjes. Een 18mm army green voor op de Vostok en een 20mm (nep)leren cognac voor m’n witte chronograaf van Enzo Tempo.
Persoonlijk vind ik het heel erg geslaagd, beide bandjes, maar de Vostok nog wel het meeste!
Ik krijg al meteen zin om wat meer leuke kleuren e.d. te bestellen voor de andere vostok en deze, om de zomer lekker door te komen. Ik heb al zat leuke dingen gezien, maar ik heb me voorgenomen even rustig aan te doen. Ik heb namelijk al een leren band voor m’n Dutch Forces onderweg, en nog een leuk (grappig) horloge uit amerika en dus ik heb wel weer even genoeg besteld vind ik
Tegen de tijd dat die dingen binnen zijn, zal ik het laten horen (en zien uiteraard!), maar nu eerst wat foto’s van de Vostok en de Enzo Tempo.
Ik heb het nog niet geprobeerd, ik zat het me net wel te bedenken dat ik een tijdje terug 4 (of meer?) manier had gelezen op het forum hier, maar ik was ze vergeten hoe… Ik zal eens terugzoeken en gaan proberen (tu)
Hoe doe je het eigenlijk zonder de losse flap? Of moet je hem dan afknippen?
Ik kwam wel deze 3 manieren tegen:
eerste ken je al, daarbij schuif je je klokje
eerst volledig op de lange flap vervolgens haal je
dat uiteinde van de lange flap door de bandhouder
van de korte flap…
mijn favoriete manier 2) is eerst de lange flap
door de bandhouder van de korte flap steken
vervolgens plaats je je klokje / kast op de
resterende lange flap tot bijna op de korte
flap, vervolgens doe je je klokje gewoon om je
pols daardoor ligt er maar 1 laagje textiel onder
de kast i.p.v 2 en komt ook de bandhouder iets
anders te liggen.
( met 1 laagje textiel i.p.v. 2 onder de kast ligt
je horloge
minder te wiebelen en ligt dus platter op je pols
)
methode 3 is wat ingewikkelder : je steekt je
klokje over de lange flap … vervolgens leg je je
horloge over je pols met de korte flap los naar
beneden… daarna steek je het uiteinde van de
lange flap door de korte flap, om daarna de lange
flap weer vast te gespen
het resultaat 3) is ook 1 laagje textiel minder
onder de kast
en de plaats van je gesp en bandhouders
verplaatsen zich allemaal naar onder je pols i.p.v
naast je pols.
Ik heb deze 3 eens geprobeerd en draag hem nu op manier 3. Zit eigenlijk haast fijner, maar is wel wat minder makkelijk met om en af doen van het horloge. Helaas… Dus ik denk dat ik het bij de klassieke’ manier van dragen hou
Hier nog een fan van Nato, vooral een Speedmaster op Nato (bijv. Army green) vind ik ultiem! Wist eigenlijk niet dat er meerdere opties waren, ga ze meteen uitproberen!
Hier nog een fan van Nato, vooral een Speedmaster
op Nato (bijv. Army green) vind ik ultiem! Wist
eigenlijk niet dat er meerdere opties waren, ga ze
meteen uitproberen!
De verschillende manieren zijn overigens niet door mijzelf bedacht, maar heb ik gekopieerd van een ouder bericht hier op het forum.
Een speedmaster vind ik eigenlijk het allermooist op staal. Maar als ik ze eens voorbij zie komen op een leren nato, of een gewone leren band (bij voorkeur lichtbruin/cognac) vind ik ook prachtig.
Eigenlijk vind ik een Speedmaster altijd prachtig :~ Is toch wel een droomhorloge voor mij.