Nieuwe (nog onbekende) aanwinst; deel 1

Hallo horlogebroeders en zusters,

ben net thuis uit Hilversum en kreeg daar een leuke mededeling te horen. :slight_smile:

M’n vriendin wordt aankomende Vrijdag 20 en volgens haar ouders komt dan ook haar Oma langs met een heel leuk en vooral speciaal kado, echt iets voor een 20e verjaring.

Nou heb ik geen idee wat het is, al werd er wel bijverteld (omdat ik zo horlogeliefhebber ben) dat het om een heel oud horloge zal gaan! :smiley: Nou weet ik niet wat heel oud is, maar ik hoop natuurlijk dat het iets leuks is en als die het nog doet is dat ook leuk meegenomen. :wink: (niet dat ik 'm zal dragen… maar toch)

Morgen komt haar Oma langs en dan weet ik dus meer. Duimen jullie voor me dat het iets leuks zal zijn? :smiley: :wink:

ps. je zal je wel afvragen, waarom staat er deel 1 in de topictitel? Er komen nog enkele andere aanwinsten aan, dus… wacht maar rustig af. :smiley: :wink:

Maak me gek (:P)(:P)(:P)

PS: je hebt een pb

Bij deze:

vanaf nu heb ik je gek gemaakt. :smiley: :wink:

PB is gelezen en reeds beantwoord. :slight_smile:

we wachten af…

Het horloge is inmiddels ‘binnen’. :slight_smile:

Het is toch wel iets leuks geworden, zal vanavond wat previeuws posten en jullie mogen raden wat het is. :smiley:

Foto’s zijn gemaakt en ik geef jullie 1 foto om te raden:

Wie het weet mag het zeggen!!! :smiley:

wij zijn benieuwd!!!

Kan je het niet raden na de foto gezien te hebben?

Foto is hier al gepost, staat denk ik een paar berichten boven jou berichtje. :slight_smile:

Volgens mij een Jaeger Le Coultre en heet je vriendin Hanneke :wink:

Tja, Jaap-Wim, tis een Jaeger Le Coultre das duidelijk :slight_smile:
Ik denk aan de bandaanzetten te zien,dat 't een Quartermaster 17J automatic 24 uurs model is uit de sixties ?
maar 't kan net zo goed een Master Mariner automatic met datum, een Mystérieuse of een Date model zijn met draaiende schijf in het midden , beide uit de fifties.
meer smaken zijn er niet ? of toch nog een ander model ?
in ieder geval een waardevol en bizonder horloge (tu)

groet, André

Heel scherp Tom :smiley:

Ruud

Goed geraden! Dat jullie 't al zo snel wisten. :wink: :smiley:

Andre, het is geen automaat en er staat verder neits op de wijzerplaat dan de naam zelf. Heb al wat gezocht op Ebay,maar iets soortgelijks kom ik niet echt tegen momenteel. Wel een enkele variant met de toevoeging ‘club’ op de wijzerplaat.

Hier volgen de overige foto’s:

Is het de moeite waard deze op te laten knappen? Waar kan ik terecht voor nummers die op de kast en/of uurwerk staan? Wijzerplaat ziet er erg aangetast uit, maar valt in het echt nog wel mee, meer een lichte patina (zo noemen ze dat geloof ik).

Weet iemand misschien een goed adres waar we zoiets heen kunnen brengen, zonder dat het al te duur hoeft te zijn? Een btje de kast polijsten kan trouwens ook geen kwaad, dus asl iemand wat weet… :slight_smile:

leuke aanwinst , wel een klein maatje maar een super klokje natuurlijk zo voor de krijg (tu)
klopt het dat de seiko 36mm is ?

Hi Jaap-Wim,

Ik had er verder niet meer bij stilgestaan dat het een JL damesmodel is.
vandaar al die mogelijke modellen die ik opsomde :).
mooi tijdloos time only model.
is er iets bekend over de laatste schoonmaakbeurt ?
de kast polijsten kan iedere juwelier verzorgen, de wijzerplaat schoonmaken kan eventueel met silverdip, (als je durft.)
zou der zelf maar niet aan gaan prutsen, ik vind 'm eigenlijk zoals die nu is wel fraai.
groet, Andre

Seamaster: Seiko is idd rond de 36mm, de JLC is rond de 20mm (scheelt dus nogal wat idd). Let wel, de JLC is een damesmodel en dus niet voor mij bestemd :smiley:

Andre: door die grote foto’s had het ook net zo goed een herenmodel kunnen zijn. :wink: Laatste schoonmaakbeurt is onbekend. Haar oma heeft het jaren geleden eens gekocht en sindsdien alleen maar gedragen (of bewaard), dus volgens mij is er nooit echt naar gekeken verder. Hij loopt wel netjes, alleen enkele minuten voor, dus dit moet ook nog nagekeken worden.

Wijzerplaat ziet er ook wel fraai uit, alleen wil ze 'm voor dagelijks gebruik gaan dragen en het mag dus wel iets minder ‘vintage’ ogen. :wink:

Als je een goed adres weet voor zulke dingen (precisie regelen, kast polijsten, dial iets opschonen), je kan me altijd PMén of hier een adresje achterlaten. (tu) :smiley:

ik vind hem eigelijk ook wel mooi zo , maar het is denk ik zeker wel de moeite waard om het goed te laten opknappen helemaal om dat het van je vriendins oma is geweest.
hebben jullie mooi een setje :wink: (nog , of hoe zit dat)

Jaap-Wim
ik heb je een PB gestuurd
André