New watches with a license to dive—they are called Aqua, because you can trust them underwater without giving a second thought. Two models, four colors, for her, for him, for active lifestyles. The result: 16 watches that you never need to take off.
De mooiste kleurstelling die er bij zit is de linker Club Neomatik, met 37mm ook net goed. Ik had het gewaardeerd als ze 'm 38-39mm hadden gemaakt. Wel aardig dat ze gewoon een fatsoenlijke WR rating hebben. Het werd tijd. Leuk hoor.
Maar wat is die front-end website verschrikkelijk irritant. Je moet echt naar de shop om de specs en foto’s gewoon te zien, De shop is dan wel weer OK.
Man, man, man, wat een lullig marketing gewauwel over een textielbandje zeg:
Elegant (no it isn’t) and still outstandingly robust: the new Aqua textile strap. It looks smart in the office (no it doesn’t), playing water polo (Daar wil/mag je geen horloge om hebben), and at the opera (no it doesn’t) whether in light gray or in blue-black.
Kortom: Wie die alinea heeft geschreven moeten ze in een zwembad met een bier-team waterpolospelers gooien.
Ik vind die Ahoi’s eigenlijk best aardig, behalve die rode.
En niet voor dat geld uiteraard, want ik heb hier wel een soort van frivole zomerklok-associatie bij. En geen tweedehands Speedmaster in goede staat-associatie, qua kosten.
Zou best een Ahoi (met datum) willen hebben, maar kan geen enkele reden bedenken waarom ik daar het dubbele voor zou betalen dan ik redelijk vind voor het gebodene.
Het lijkt alsof ze de NATO achter de kast hebben gevouwen die dekt zo dat gat af. Zoals je al een beetje kan zien zijn de lugs behoorlijk lang. Bij het dragen merk je dat ze daarnaast ook hoog op de kast zitten, waardoor ze zweven/je pols minder goed volgen. Hierdoor steken ze uit en verschuift het horloge gemakkelijk.
Ik vind die Ahoi Atlantik prachtig maar om die reden was er uiteindelijk geen klik.
Bij Nomos staat een paar mm extra diameter gelijk aan een peer honderd euro. De afgebeelde modellen zijn bovendien automaten (duurder dan de handopwinders) en alles met een DUW kaliber (nieuw, nog meer in-house en met een aantal innovaties) is geloof ik sowieso >2,5k MSRP