Nieuwe Nomos, de Metro

Helaas nog geen eigen foto’s. Bericht even integraal overgenomen van een Duits forum. Ich binn gespannt :wink:

[quote]Die FAZ widmet in der morgigen Ausgabe (Dienstag, 25.03.) in der Technik-Beilage der neuen Nomos Metro einen ganz großen Bericht. Die Ausgabe kann man schon online kostenpflichtig lesen. Ein Foto ist natĂŒrlich auch dabei. Als Sensation wird verkĂŒndet, dass es Nomos gelungen ist, den Taktgeber “Swing-System” inklusive Spirale selbst zu produzieren und sich so unabhĂ€ngig vom Schweizer Hersteller Nivarox zu machen. Aufgrund der wirtschaftlichen Bedeutung dieses Durchbruchs erhĂ€lt Nomos auch noch einen großen Bericht im Wirtschaftsteil. Interessant darin, zu lesen, dass sich der Umsatz seit 2010 verdoppelt hat.

Nun zur Uhr: Edelstahl, 37 mm Durchmesser, Handaufzug, Gangreserveanzeige mit mintfarbenen Fenster, rote kleine Sekunde, Datum, Krone mit Punktrelief, gewölbtes Saphirglas, 7,7 mm Höhe, Zeiger sind schwarz und verjĂŒngen sich abrupt, mintfarbene Kleckse bei Minute 60, 15 und 45. BandanstĂ¶ĂŸe sind neu designt. 2600 Euro.

Schöne GrĂŒĂŸe, Thomas[/quote]

Net maar even 1,60 geĂŻnvesteerd in de Frankfurter Allgemeine Zeitung voor twee plaatjes. Apart maar ik vind m wel gaaf! Overigens heeft Nomos 11 mil. geĂŻnvesteerd in de nieuwe balans. Ze zijn in ieder geval onafhankelijk geworden van Nivarox. Op termijn worden alle Nomos horloges voorzien van deze balans.

Kan de foto’s even niet doorlinken vanwege copyright

Even een wristshot van mijn Nomos :wink:

Camera Roll-755 by -Tom*K-
http://flic.kr/p/mqjP7Z]
[url=http://flic.kr/p/mqjP7Z[/url]

Mooi, lekker strak ook. Lugs hadden gewoon normaal mogen zijn van mij, maar dat is mijn enige commentaar. Al zal de prijs ook wel on-Nomos’ hoog worden.

2600 euronen ;). Wordt ook een compleet nieuw uurwerk. Prijs valt mij relatief mee. De Zurich is namelijk stuk duurder met datum en dat is in de basis een omgebouwde handopwinder.

Maat wordt 37mm

Ik vind hem gaaf, en de prijs is ook prima te doen naar mijn mening! Mooie wristshot, Tom :wink:

Edit: Had je die Nomos trouwens al of is die nieuw? Kan me niet herinneren dat ik hem eerder langs heb zien komen.

Niet mijn wristshot :wink:

Oooh, die asymmetrische dial is wel jammer zeg. Zet alles boven elkaar of zoiets. Desnoods de PR in de kleine seconde, maar niet zo lekker verspreid over de dial :stuck_out_tongue:

Heel mooi dat ze dit zelf kunnen.

Als het naar het horloge kijk lijkt het mij ‘gewoon’ een kaliber Delta, maar dan dus met eigen spiraal etc.

Caliber heet DUW4401. De platine op de achtergrond ziet er wel wat anders uit.

Tom Koerts Schreef:

Niet mijn wristshot :wink:

Het gefotografeerde horloge op de pols is m.i. de Nomos Tangomat Oeding Erdel Ltd. edition (50 exempl.). O.E. hebben nl. het alleenrecht op een Tangomat i.c.m. zwarte plaat. Althans, dat heeft de O.E.-verkoper mij verteld, toen ik mijn exemplaar kocht.
De reguliere donkere Tangomat heeft geen wijzers met lichtgevend materiaal en een grijze (ruthenium) wijzerplaat.

Gerard van Hienen uploaded this image to Gerard van Hienen uploaded this image to

Ich habe mir gerade an der Tankstelle eine FAZ geholt, hier noch ein paar Infos aus dem Artikel:

  • Die Metro ist die erste Uhr mit dem neuen “Swing-System”, sie hat das neue Kaliber DUW 4401 mit Datum und Gangreserveanzeige
  • Die Gangreserveanzeige sieht aus wie die bisherige NOMOS Gangreserveanzeige, ist farblich an das Design der Metro (Farbe der Punkte auf dem Zifferblatt) angepasst.
  • Das Swing System wird nach und nach ohne Aufpreis in die NOMOS Kollektion eingefĂŒhrt
  • Die Spirale kommt von einem deutschen Hersteller (ich vermute mal Carl Haas)
  • Die Bandanstösse sind Ă€hnlich wie bei der Lux mit den Schnellwechselfederstegen.

Gaaf, wat is de lugsize?

Tom Koerts Schreef:

Caliber heet DUW4401. De platine op de achtergrond
ziet er wel wat anders uit.

Aha

Lugsize gok ik 19mm. Is bij mijn Tangente ook zo

Brutus Schreef:
---------------------------------------------------.

De reguliere donkere Tangomat heeft geen wijzers
met lichtgevend materiaal.

dat was 1 vd dingen die ik miste aan deze klokjes. vind de stijl wel mooi, maar mis lume.