Nieuwe Nubuck Band op Speedy @Ko bedankt!

Vandaag mijn nieuwe band ontvangen gemaakt door onze vakman @Ko_

Als eerste had ik voor een groene gekozen, helaas stond dit super lelijk, Ko vond dit zelf ook, dus mocht de band terug sturen en een ander leer soort uitkiezen en dat geheel kosteloos!

Ik heb gekozen voor nubuck bruin samen met een custom Omega buckle made by Ko.

Ko bedankt!

Helaas is er wel een klein krasje op de kast gekomen… Origineel Omega banden swapper gebruikt maar ding is vlijmscherp, iemand tips die dit kan weg polijsten?

Grtz

En de laatste foto met het kleine krasje vlak naast de band rechts argghhh

Grtz

6 likes

Misschien met een Cape Cod doekje?

Vind de band mooi, maar vind een racing strap op een Speedmaster persoonlijk wel veel gaver…

Mooie strap. Staat hem goed.

Krassen horen bij het dragen van een horloge. Gefeliciteerd, je hebt je eerste eigen markering op je horloge achtergelaten. Ik zou het niet wegpoetsen.

Nu ben ik wel benieuwd naar een foto van de groene strap.

Nu je het zegt die heb ik nog liggen! maar denk je dat het daar mee gaat lukken? Cape cod stinkt trouwens echt erg…

Ik wou geen racing strap vind Vintage mooier :slight_smile:

Van de groene heb ik helaas geen foto meer :smile:

Maar het leek een beetje op dit.

Nou die kras doet mij echt pijn, heb al wat uit lopen bij iemand die horloges repareerd benieuwd welk prijskaartje daar aan hangt…

Topwerk van Ko. Wik er t.z.t. Ook een bandje bij bestellen.

Volgens mij heeft Ko het druk gehad want ook ik kreeg vandaag mijn nubuck-strap binnen :slight_smile: Welliswaar geen Speedy (wel zijn homage broertje), maar wel een racing strap. Erg gaaf, al vind ik jouw vintage ook erg mooi!

4 likes

Staat hem goed mitchel.

1 like

Tnx marcel!

Nice! Ko heeft het idd druk de laatste tijd :slight_smile:

Erg mooi! De band verloopt niet he, dus 20/20?. Staat 'm zeer goed

1 like

De vintage band staat hem ook erg gaaf hoor!
Cape cod kun je zachtjes proberen als de kras niet te diep is. Maar je kunt ook hard balen en niets doen… Er gaan er waarschijnlijk nog wel meer op komen :frowning:

Edit: Ik kreeg vandaag ook een bandje van Ko binnen overigens. Voor mijn Black Bay… Maar de sluiting die ik had liggen was er niet helemaal juist voor dus fotos volgen pas als ik een nieuwe sluiting heb!

1 like

Ik vind het een mooie band ,in combinatie met het klokje .

1 like

Nee, 20-18.

Ko

Mooie band.

Ik weet niet precies hoe je banden swapt, maar als je het horloge met het glas naar beneden legt en dus vanaf de onderzijde de band verwisselt, kan je enkel krasjes op de onderkant van de lugs krijgen en niet op de zijkant zoals je nu hebt.

Dat klopt, ws was een bandentooltje ook fijner geweest.

Mijn kras is er ver uit i.s.m Cape Cod doekje maar ben nog niet tevreden. Binnenkort zelf ff weg schuren met super fijn schuurpapier. Nee geen Gamma spul :smile:

Ook gelijk op aan raden van Ko een Bergeon 6767F besteld, zodat ik de kans zo klein mogelijk maak om nog te krassen.

Grtz

Bij Dik van horlogepolijsten.nl indien het je blijft storen uiteraard… mooi bandje trouwens!

1 like