Nieuwe Omega aanwinst

Hier ging mijn poetsvraag over…
Een beetje wasbenzine een tandenborstel en daarna een doek…
Moet nog een nieuw bandje kopen maar heb eerst deze bruine erop gezet.

Vandaag binnen gekregen een blauwe cosmic 2000




En met zijn (zwarte maar inmiddels door patina) bruine broer

Grt
Ger

Dank!
Er zit een 17 steens 1010 uurwerk in als ik het goed heb. De indexen liggen op de plaat en het omegatekentje ook. (De day date heeft het 1020 uurwerk)
Grt Ger

(Zit het nog even na te kijken maar het hangt van het productiejaar af 1010/1020 resp. 1012/1022)

Gefeliciteerd met deze Omega. Nu voelen ze zich beide niet meer zo alleen:)

Prachtig horloge (tu), vooral die opgelegde indexen geven het een “smoel”

Mooi zeg, vooral die duo-foto. Van harte!

Lekkere vette jaren 70 indices.

De Cosmics zijn geloof ik slechts op een aparte manier via de vorkant met speciaal gereedschap te openen.

Er zijn trouwens Omega´s die in waarde vertienvoudigen als de wijzerplaat van zwart naar bruin verkleurd… :slight_smile:

Dank voor de reacties!
Het gaat om een monobloc kast als ik het goed heb. Kast is zeer moeilijk te openen, het geheel moet van de voorkant door de kast heen gedrukt worden of van achter naar voren. Na een paar horlogemakers (waaronder een zeer gerespecteerde, die hem mij beschadigd teruggaf) is de bruine uiteindelijk naar omega teruggegaan voor onderhoud. De bruine is van mijn vader geweest dus die doe ik nooit weg.
Grt Ger

Prachtige aanwinst!

De laatste foto is erg mooi, zo bij elkaar op die standaardjes.

Tja… hij heeft gelopen en hij loopt weer maar toen ik hem oppakte vanochtend stopte hij ermee. Even schudden en hij deed het weer. Hoop dat het nieuwigheid is…

Je Omega wil niet stil liggen of opgepakt worden, maar wil gewoon om je pols :wink:

Haha hoop dat dat het is…