Meshband? Na al die jaren heeft Omega nog steeds geen update op de oude band. Blijkbaar nog lang niet klaar voor een volgende generatie ![]()
Iedere onverlaat kan een beeld laten genereren wat het zou kunnen zijn. Totaal geen toegevoegde waarde. Zet er dan tenminste bij dat je het zelf hebt gegenereerd.
![]()
Misschien kan iemand even (AI) achter de titel zetten.
Benieuwd of dit wat reanimatie teweeg kan brengen voor een op sterven na dood merk.
In de originele post staat niks van AI… dus ik denk dat aanpassingen niet nodig is. Verder ben ik wel van mening dat als afbeelding met Ai gemaakt zijn je het er even bij moet/kunt zetten.
Zo zou ik het niet willen noemen met een zesde plaats onder Zwitserse horlogefabrikanten meer dan 3 miljard retailomzet…
Doch - hoewel ik uw punt begrijp op basis van cijfers - verliest omega op basis van diezelfde cijfers terrein.
Dat zijn statistieken, maar gevoelsmatig leeft omega ook helemaal niet meer onder enthousiastelingen. Zo zie ik bijvoorbeeld helemaal geen nieuwe Planet Oceans voorbij komen op social media, en zijn de winkelprijzen zo exorbitant gegroeid dat de toenmalige Omega-kopers niet meer in de markt zijn, ofschoon het niet langer kunnen of willen betalen.
Je ziet dit met heel veel merken binnen de Swatch- maar ook binnen de Richemont- groep. Neem bijvoorbeeld Blancpain en JLC.
Wat mij betreft is de teloorgang van Omega reeds ingezet, maar ik laat me graag verrassen.
Daar heb je helemaal gelijk in. Omega is wat betreft productieaantallen en omzet flink gekelderd in de afgelopen jaren. En ik weet ook helemaal niet of die afname al tot een einde is gekomen; ik bedoelde te zeggen dat ik, ook met verminderde cijfers, de huidige omzet en aantallen niet ‘op sterven na dood’ zou betitelen.
Wat de enthousiastelingen betreft; behalve een nog steeds levendige Speedmaster-community, zie ik ook niet heel veel aanhang die de huidige collectie een warm hart toedraagt (voor vintage bestaat er nog steeds wel een ruime interesse volgens mij). Maar in een enthousiastelingen-gedreven forum als HF wordt nog wel eens vergeten dat deze groep voor de meeste grote merken maar een druppel op een gloeiende plaat is. Omega produceert en verkoopt 1.260 horloges per dag, elke dag van het jaar. Daar zijn alle horlogeforums in de hele wereld maar een heel klein deel van.
Als omega zelf niets bekend gemaakt heeft kan je er wel van uit gaan dat het een render is of niet? En als je niet zeker bent, laat je nieuwsgierigheid werken en doe opzoekwerk, of zoom op z’n minst in op de dial…
Ik zie je anders niet zo reageren als er bijvoorbeeld een nieuwe moonswatch aankomt, en het merendeel van dat topic met mogelijke ontwerpen afkomt.
Als tudor of rolex zijn releases aankondigt staat het anders ook vol met renders
Een welgemeend vingertje terug.
De omega mesh ziet er stoer uit maar is te bulky imo. Dan heeft longines het beter gedaan, ook met de adjust. Moest de longines clasp er iets meer premium uitzien dan was hij in alle opzichten perfect.
Zeer comfortabel, niet te breed of dik en voldoende aanpassingen, voor met de uitneembare links.
Persoonlijk geloof ik heel erg in verwatering. Er zal vast een woord voor zijn maar neem Breguet als voorbeeld. Hoewel dat natuurlijk een merk is van andere volumes verkopen zij weinig nieuwe horloges omdat de bestaande horloges maar de helft kosten.
Ergo als je veel verkoopt en je product schrijft enorm af dan wordt de tweedehands markt van je product plots je grootse concurrent.
Dat zie ik bij Omega wel gebeuren de komende jaren en dat lijkt mij een groot probleem.
Laten we het verder hier maar weer over de nieuwe James Bond hebben, één van twee stokpaardjes waarbij de houdbaarheidsdatum mijns inziens steeds iets dichter bij het verstrijken komt.
Groet.
Ik haak hier al af ![]()
Straks gaan ze nog over een maanlanding beginnen…
Gast, omdat ik die topics niet volg.
Helemaal goed. Ik ga geen duimen meer verslijten aan jou.
Wat zou het lekker zijn als ze weer het kleine opgelegde 007 logo voor de indice zouden gebruiken. Maar dan wel in een kleinere maatvoering als de 45mm die ooit zo is uitgebracht.
Als het een fantasietje mag zijn vond ik de loop van het geweer wel leuk
Moest het meer realistisch zijn dan zou ik eerder voor iets gaan in de aard van de NTTD maar op een andere bracelet of strap of beiden.
Voor bond moet het horloge in principe zowel dressy gedragen kunnen worden alsook tactical
Ik heb ze net gezien op Reddit (ik post hier niks), best cool maar vind de NTTD mooier
Is nog net te doen, voor mij in ieder geval. 40 zou mooier zijn, vind ik dan ook weer.
vind ik zelden de mooiste optie. Maar draag duikers sowieso het liefst op rubber.
Hmm, weet ik niet. Ik ken eigenlijk geen horlogeliefhebbers die helemaal niks met Omega hebben. Voor mij persoonlijk zeker ook nog een merk in mijn top 10. Maar ben vooral gecharmeerd van de SMP300, PO en vintage. Speedmaster heb ik dan weer minder mee.
Zie ze idd niet veel. Maar vind 'm zelf wel geslaagd. Alleen tja, zijn idd…
Dat vind ik dus weer wat overdreven. ![]()
Sowieso zijn het ‘dagkoersen’ of momentopnamen. En daar komt bij dat sentiment in
kringen echt niet altijd een goede graadmeter is, idd.
Maar even een verkoopknaller of boost vanwege een hypje om 't een of ander model, film, serie, sportevenement of whatever, zou geen kwaad kunnen, m.i…
Anyway, volgens mij is het dus zo dat Omega nu, op eigen initiatief, een Bond-editie van de SMP300 uitbrengt en het dus niet zo dat (nu bekend is dat) een Omega horloge officieel de nieuwe Bond watch wordt, toch?