Als eerbetoon aan de jarenlange traditie in de wereld van James Bond presenteert OMEGA de Seamaster Diver 300M “Bond”-editie.
Dit model van 42 mm is vervaardigd uit roestvrij staal en is voorzien van een eenrichting draaibare bezel met een ring van Grade 5 Titanium, waarop de duikschaal met laser in positief reliëf is aangebracht. De stip op 12 uur is gevuld met witte Super-LumiNova.
Blauw aluminium is gebruikt voor de wijzerplaat, die is voorzien van een lasergravure van een golfpatroon. Verder is de wijzerplaat voorzien van opengewerkte, gepolijste en gefacetteerde, gerodineerde wijzers, samen met markeringen die zijn gevuld met witte Super-LumiNova. De centrale secondewijzer is eveneens gerodineerd en de markeringen zijn in wit aangebracht. De uur- en secondewijzers geven een blauwe gloed af in lijn met de uurmarkeringen, terwijl de minutenwijzer een groene gloed afgeeft in lijn met de stip op de duikring.
Het horloge wordt gecombineerd met een geborstelde meshband met een sluiting en wordt aangedreven door het OMEGA Co-Axial Master Chronometer kaliber 8806. De gepolijst-geborstelde achterkant heeft het golvende randontwerp van OMEGA en is gegraveerd met “NAIAD LOCK”, “DIVER 300M” en de waterbestendigheid, terwijl een gerodineerde decoratie deel uitmaakt van de rotor, zichtbaar door het vlakke saffierglas.
Het horloge wordt geleverd in een speciale blauwe presentatiedoos, die wordt geopend met een drukknop waarop het 007-logo is afgebeeld.
Ik ben fan van Omega, maar jeetje wat zijn ze goed om de Sea- en Speedmaster modellen in de blender te gooien met verschillende kleuren en banden om talloze (limited) editions uit te brengen.
Ik wou net zeggen, zie behalve de doos nergens n 007 referentie op t horloge zelf, wat zeer ongebruikelijk. Daarnaast klopt de lume kleur niet met die vd omschrijving.
Ik zag net wel een soortgelijke render op het internet. Maar ik denk dat we niet teveel hoeven te verwachten van het horloge. Waarschijnlijk de no date op mesh en de achterzijde met een animatie. Dan wat 007 logo’s op de doos en een etui erbij.