Nieuwe Omega cards aanvragen, kan dat?

hallo,

nieuw op het forum en meteen maar met een goeie vraag.
ik heb al met de zoek functie gezocht maar niets gevonden.
weet iemand of het mogelijk is om een nieuwe set cards voor je omega te krijgen?
zonder verkopen levert toch minder op…

alvast bedankt!

Bert.

Heb je het Omega al gevraagd? Of de dealer waar je het horloge gekocht hebt?

Ik heb omega 5(!) weken geleden een andere vraag gesteld ivm de planet ocean chrono het cal3313 uurwerk heeft een aantal updates gehad en ik wilde perse het laatste type (versie c) hebben.
gevraagd of dit middels het serienummer kon of dat dit aleen te zien is als het horloge geopend wordt… de stilte is oorverdovend!
heb op diverse fora al gelezen over de slechte service van dit toch gerenommeerd merk… dus dat station is voor mij even gepasseerd.

En het gaat hier om een horloge mij aangeboden met box, doos, manual, echter zonder cards, een net horloge voor een nette prijs, maar met het oog op de toekomstige aanschaf PO wilde ik weten of ik op die manier het horloge aantrekkelijker kon maken igv toekomstige verkoop.

snowleopard Schreef:

Ik heb omega 5(!) weken geleden een andere vraag
gesteld ivm de planet ocean chrono het cal3313
uurwerk heeft een aantal updates gehad en ik wilde
perse het laatste type (versie c) hebben.
gevraagd of dit middels het serienummer kon of dat
dit aleen te zien is als het horloge geopend
wordt… de stilte is oorverdovend!
heb op diverse fora al gelezen over de slechte
service van dit toch gerenommeerd merk… dus
dat station is voor mij even gepasseerd.

En het gaat hier om een horloge mij aangeboden met
box, doos, manual, echter zonder cards, een net
horloge voor een nette prijs, maar met het oog op
de toekomstige aanschaf PO wilde ik weten of ik op
die manier het horloge aantrekkelijker kon maken
igv toekomstige verkoop.

Vwb je vraag over het caliber 3313 kan ik je wel helpen; in de PO Chrono zit het meest recente exemplaar. De 3313 was het eerste in serie geproduceerde co-axiale uurwerk van Omega en zat in het begin in de DeVille. De eerste tijd heeft hij wat modificaties gehad maar sinds hij in de POC wordt gevoerd is hij helemaal up-to-date.

Bij mij weten worden er geen vervangende kaarten verstrekt.
hans

TheWolf Schreef:

Vwb je vraag over het caliber 3313 kan ik je wel
helpen; in de PO Chrono zit het meest recente
exemplaar. De 3313 was het eerste in serie
geproduceerde co-axiale uurwerk van Omega en zat
in het begin in de DeVille. De eerste tijd heeft
hij wat modificaties gehad maar sinds hij in de
POC wordt gevoerd is hij helemaal up-to-date.

helaas is dat niet waar, de cal2500 was het eerste seriematig geproduceerde co-axiale uurwerk inderdaad wel in de deville(1999), echter het co-axiale cal3313 is een chrono movement, in tegenstelling tot het cal2500 movement, en heeft vanaf het eerste uur in de planet ocean chronograph gezeten. op diverse foras zijn de problemen met het uurwerk te lezen.
de veranderingen in het uurwerk kun je hier zien:

overigens een site voor erg veel informatie voor de echte Omega liefhebbers!!

edit:typo

hmmmm, das dan erg jammer.
iemand advies over het wel of niet doen? hoeveel kan het schelen bij verkoop? horloge ziet er erg goed uit! box etc ook.

Ik weet niet of het veel scheelt, maar ik zou zelf nooit een Omega, of ander high end horloge kopen zonder de garantiekaarten ed. Er zijn zat andere mooie aanbiedingen, waar wel alles bij zit :wink: Ik zou even rustig de tijd nemen en de verschillende fora afstruinen.

Scheelt echt niet veel hoor bij een jong horloge. bij de echte oudjes zijn papieren flink meer waard dan in dit geval. Als het horloge echt is en in goede staat (en er toch geen garantie meer op zit) maken papieren weinig uit voor de prijs. (pakweg `150 Euro of zo schat ik)

zo dacht ik er ook over, net als de bon bewaren als je geen garantie meer hebt. leuk maar heeft verder geen functie meer…
goed ik ga er nog eens over nadenken…
dank voor je opinie.

het horloge vertrouwd en uit 1999 dus geen garantie meer, en ik kan hem voor een “vriendenprijsje” krijgen. echt net prijsje in vergelijking tot wat ik op andere fora en ebay tegenkom…
ik heb weer wat hersenbrekens te verwerken ben ik bang.
thanks!!

Vriendeprijsjes krijg je doorgaans alleen van vrienden. Dus weet van wie je koopt.

Eén van de betere tips idd!!

so true! persoon in kwestie is idd een vriend(reeds lang)
knoopje doorgehakt, ga toch maar voor volledig gecertificeerd!

allen bedankt voor de inbreng!