Exact waar deze uitvoering me aan deed denken!
Heb daar serieus naar gekeken, omdat ik het een
prachtige uitvoering vind. Wilde die uitvoering
echter zonder de “007”-secondewijzer en dat was
niet mogelijk met behoud van garantie :(. Deze
uitvoering is dus helemaal goed wat mij betreft
(tu) … alleen de prijs én inmiddels heb ik de
Breitling Superocean Heritage die ik nog steeds
met veel plezier draag
Ik vind 't juist fantastisch hoe de 007-shadow over m’n wijzerplaat glijdt. Onder bepaalde lichtval, weerkaatst deze zelfs weer terug op 't glas…
Very mysterieus…
Very cool B)-
Ik vind 't juist fantastisch hoe de 007-shadow over m’n wijzerplaat glijdt.
Onder bepaalde lichtval, weerkaatst deze zelfs weer terug op 't glas…
Very mysterieus…
Very cool B)-
Klopt. Ik heb echter niets met James Bond / 007, dus wil ook geen horloge met die aanduiding. De wijzerplaat met golfjes vind ik echt niks en de gladde zwarte wijzerplaat met rode accenten sprak me wel erg aan. Vandaar de interesse destijds en dat ik deze uitvoering nu erg mooi vind.
Eén van mijn favoriete klokken vernieuwd, da’s altijd interessant.
De vorm van het nieuwe datumvenster is voor mij persoonlijk een flinke verbetering, wel jammer dat Omega te vrekkig was om in de versie met blauwe wijzerplaat, een datumvenster met gelijke achtergrondkleur te nemen, maar een zwarte heeft geplaatst. Zucht… Dat is een misser wat mij betreft, bij de PD 6310 heeft men dat heel wat beter opgelost.
Voor de zwarte versie is het datumvenster wat mij betreft mooi, al had ik liever ook een plaatsing tussen 4 en 5 uur gezien, dat valt een stuk minder op. En dan eenzelfde staafindex op de drie als op de negen zit…
Jammer dat men dat niet meteen heeft gedaan.
De golfjes (of liever nog 007), op de plaat van een seamaster horen toch echt bij de klok. Hoe mooi de gewone dial nu is, een typisch kenmerk is verloren gegaan.
De band vind ik juist meteen het sterkste punt van dit horloge. Vormt perfect en soepel met de pols mee, zonder zijwaarts te zwabberen. Zo het hoort dus. Nu lees ik dat de nieuwe band schroefjes heeft. Dat is mooi, maar meteen lees ik ook dat ze niet meer zo lekker aanvoelt. Dat zou voor mij een achteruitgang zijn.
De nieuwe lettertypen op de bezel zien er wel erg breed en platgeslagen uit. Beetje té wat mij betreft, maar zeker ook niet verkeerd. Kwestie van wennen.
Een Co axial zou ik dus beslist niet willen, omdat er blijkbaar geen onderdelen uitgeleverd zouden worden aan een gewone horlogemaker? Kijk, da’s een knap staaltje arrogantie! Zou voor mij meteen een reden zijn om een dergelijke klok daarom meteen af te wijzen, en dus niet te kopen. Ik bepaal zelf waar onderhoud wordt gepleegd, en laat me zeker niets opleggen door een fabrikant. Zijn ze nou helemáál>X
Al met al een nieuwe SMP300 waarvan ik met een dubbel gevoel blijf zitten. Ze is op bepaalde punten anders. Maar ik heb eigenlijk geen doorslaggevende redenen gezien om een oud model in te gaan ruilen voor een nieuwe. Integendeel.
Wat blijft is dat het gewoon wel een fantastische klok is.
Met een inmiddels aardig prijskaartje…