Nieuwe Omega Speedmaster Velcro strap in samenwerking met NASA

Omega was toch het enige horloge wat stuk was gegaan op de maan ?
(maar gelukkig was er een Bulova als backup aanwezig)

1 like

Op een van de missies sprong het glaasje er af, is wat ik me herinner. Maar daar zijn vast “alternative facts” over te vinden; knock yourself out. :wink:

Bulova lunar pilot 1971. Toen t glas van de speedmaster eraf ging. apollo 15??

Dat lullige ronde ringetjes op deze NATO oogt best goedkoop. Zal best mooi gemaakt zijn, dat kunnen ze wel bij Omega. Maar eerste aanblik is dat niet.

En dat NASA logo zo groot? Beetje als zo’n grote opgeplakte spoiler op een sportieve vintage middenklasser … Die zie ik persoonlijk ook liever origineel en goed onderhouden.

Ik ben dol op die van. Super comfortabel, en werkt lekker omdat het niet op mijn laptop krast.

Mooie aanvulling op de beetje saaie stalen band

Maar nato is natuurlijk het beste:

4 likes

Is dat bewust zo geschreven: YONG?
Moet dat niet YOUNG zijn?

1 like

In mijn paspoort staat Yong. :wink:

4 likes

Oh jee! Zag net op Monochrome de zilveren variant … Misschien leuk op een zilveren moonsuit?

Verder heb ik niks tegen Velcro straps overigens. Die zijn behoorlijk onderschat denk ik. De nieuwe Tudor komt ook op een velcro en dat is een goede zet! Beter verstelbaar en comfortabeler wordt het niet. De perfecte strap voor zomer imho.

Ik hoor ook mensen roepen dat hij alleen voor grote polsen is. Ik heb 17 cm pols ongeveer. Zou daar deze velcro goed voor zijn, of veel te groot?

1 like

Valt mee. Door de dikte van de band lijkt het horloge kleiner en past het juist beter bij kleine polsen. ik heb ook polsen van 17.5 en vind het beter staan dan de stalen band.

1 like

Zal eens opzoek gaan naar deze en dat oude model velcro

Ik denk dat je met de “oude” 2x rond moet om de pols:

https://omegaforums.net/threads/omega-replica-nasa-velcro-strap-hangover-due-to-a-smaller-wrist-try-this.42091/

Dat gaat 'm idd niet worden als ik dat zo zie. Zal deze maar niet verder zoeken en aanschaffen. Wordt weer uitgegeven centen die onnodig zijn.
Ik heb nog een totaal andere velcro liggen die te groot is. Ooit hier op t forum over genomen.
Als ik er iemand mee blij kan maken hoor ik t wel