Nieuwe Opzet

Kan er niet gewoon de functie komen om alle antwoorden op een topic onder elkaar weer te geven?
Dat hele tijd op volgende klikken is erg vervelend en op de meeste fora niet gebruikelijk.

[quote]Heb trouwens even gekeken hoeveel actieve posters dezinvanluxe heeft. Hier het lijstje

1 Dale Vito 752
2 Steef 590
3 Tom 495
4 Casual Cowboy 421
[/quote]

Ik zit net níet id top 3. Maar ik postte op het vorige forum ook minder dan op de zin van Luxe. De opzet daar bevalt me gewoon beter, ben op nog 2/3 fora actief en die zijn nagenoeg hetzelfde dus snap ik beter en ook kan je daar alles in een keer lezen zonder elke keer een reactie aan te moeten klikken. Maar Tom, wat las ik nou dat dezinvanLuxe een tidje offline zou gaan… ?

Wat ik trouwens ook nog ff wilde zeggen is dit:

stel dat het tot een samenwerking komt dat het me dan beter lijkt om van te voren een soort van contract met getuigen op te stellen voor er weer zoiets als dit komt. Duidelijk alles zwart op wit. En dat dat dan niet via internet word geregeld maar met de gegadigde rondom een tafel ergens… lijkt mij dat daardoor al veel onduidelijkheid word weggenomen.

Succes ermee, aan beide fora trouwens :slight_smile:

Kan ook, staat in het FAQ prikbord.

Jaap-Wim Schreef:

snap ik beter en ook kan je daar alles in een keer
lezen zonder elke keer een reactie aan te moeten
klikken.

Kan ook, lees even op het FAQ prikbord.

Tom Koerts Schreef:

Denk niet dat je het vooral op het andere forum
kan zetten,
Mensen zoals Hans Mennink en Leen zie je hier ook
zelden meer, en die zitten echt niet bij
dezinvanluxe.
Misschien dat het oude idee van prikpagina beter
was, zeker door het gemak.
Ik post hier nu minder, doordat ik de structuur
onduidelijk vind. het zijn de kleine dingen,
waardoor ik nu meer op dezinvanluxe post. als het
weer terug gaat naar het oude, zal ik er zeker
meer posten

Hallo Tom,

Ik snap jou bovenstaande bericht niet zo goed in het licht van een post in een draad op dezinvanluxe eerder op de avond. In http://www.dezinvanluxe.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=203&highlight= schrijf je op een dusdanige manier dat ik hier uit opmaak dat je ook wat negatieve emoties hebt omtrent de reden van meer posten op het andere forum. Dat schrijf je niet in het bovenstaande. Zou je dit kunnen toelichten?

Gerwin

Op het andere forum kan ik ook niet zien welke berichten nieuw zijn. Als je inlogd zie je in welke groep er een bericht is maar niet het bericht zelf. Als je insteld nieuwe berichten bovenaan, dan is de volgorde omgekeerd. Vind ik ook maar niets.

Nog een paar wensen voor het forum:
Bij algemeen berichtenoverzicht toevoegen de onderwerpen koperservaringen, verkoperservaringen en horlogereviews.

sorry, maar ik vind dat forum gewoon veel relaxter werken. Dit overzicht is gewoon een soort BBS. Is wel heel erg achterhaald…

Dit is een beetje freaky Michel… Moet je eens kijken wat voor topic ik net heb geplaatst… Brrrr… telekinese?

Dat kan natuurlijk Luuk. Maar als je je inlogd, kun je voor practisch dezelfde layout kiezen via Mijn Profiel.

haha, je begint de vragen al te voorzien. Ik reageer op jouw vraag.

Gershwin Schreef:

Ik snap jou bovenstaande bericht niet zo goed in
het licht van een post in een draad op
dezinvanluxe eerder op de avond. In
www.dezinvanluxe.nl schrijf je op een dusdanige
manier dat ik hier uit opmaak dat je ook wat
negatieve emoties hebt omtrent de reden van meer
posten op het andere forum. Dat schrijf je niet in
het bovenstaande. Zou je dit kunnen toelichten?

Gerwin

ik had gezegd dat ik het kortzichtig vond dat wij leden gekaapt zouden hebben. Ik post op dezinvanluxe meer omdat ik de structuur veel fijner vind ik en mogelijkheden zijn uitgebreid. Ik zou ook iet weten wat voor negatieve emoties ik hierbij heb en snap je vraag derhalve ook niet helemaal. Het is niet uit antipathie tegen jullie. Ik post hier ook nog wel eens, maar onderwerpen spreken me gewoon minder aan.

@ Jaap-Wim.
dezinvanluxe gaat echt niet offline. Was bij wijze van spreken bedoeld.

Het spreken in termen van “wij” en “jullie” is erg typisch voor de ingezette versplintering.

Nee, dat kan je niet helpen. Ik heb zelfs wel eens de vonken aan de achterkant van mijn vorige pc zien springen en toen ging ie roken… Maar dat was mijn eigen schuld, er zit achter die pc een knopje voor verschillende voltagestanden. En daar had ik af moeten blijven :smiley:

Dat is handig, ik heb er van de week ook naar gekeken, je had het me immers doorgemaild, maar ik kwam er niet aan toe. Zou het trouwens niet makkelijker zijn om er een popup in html van te maken zodat de spaties niet nodig zijn en het als extra scherm opent?

Zou je me per mail kunnen laten weten hoe ik het naar boven laten verschuiven van een topic waar het laatst op is gereageerd uit kan zetten? Dan kunnen we dat even testen.

Ook op het forum van sigaren.pagina.nl is de versplintering begonnen met ruzies, machtspelletjes en zelfs censuur op een andere websites met forum, langzame introductie van reclame enz. enz.

Uiteindelijk twee eng rustige forum’s overgebleven.

Samenwerking is het sleutelwoord, maar meestal spelen andere motieven een rol.

gr, JT

hoi dale

ik zie het toch wat simpeler; op gegeven moment kom je dit forum tegen en je vindt het leuk om te lezen (ik ben een lezer), reageren of te posten, omdat je een horloge-freak bent. je hebt dan ook de intentie om er samen wat van te maken,de geeigende weg om dingen te veranderen qua structuur van het forum e.d. lijkt mij via de webhoster, die dan het animo polled en evt. dingen veranderd. je zegt zelf dat je hier niet op wilde wachten en dat je niet voorzien had dat henrik er mee bezig was, dat houd dan toch in dat er geen overleg is geweest en op het moment dat de site aangepast wordt volgens wens had je dezinvanluxe op kunnen heffen, omdat de redenen tot oprichting zijn vervallen

en dan zijn we in principe weer bij het begin; met welke intentie maak je gebruik van het forum…

gr mike

Het was me ook al opgevallen dat de postings vooral door Steef en Dale op hun forum worden geplaatst.
Dale is zelf op dit Forum lange tijd actief geweest. Als ik hem dan iets zie posten over Zeno ('wat vinden we van Zeno"), waarop hij het antwoord zelf allang en breed kan geven, dan bekruipt mij het vermoeden dat er gepost wordt om het posten; zoveel mogelijk “traffic” zelf genereren om hun forum heel wat te laten lijken/zijn.

Gr. Patrick

Ook jij slaat de spijker op z’n kop Jaap!
Teletubbie-gehalte is inderdaad een mooie omschrijving.