Nieuwe Opzet

Het leven is al zo onoverzichtelijk.

Sinds de nieuwe opzet - moet ik bekennen - kijk ik bijna nooit meer op dit forum.

Sommie

Sommie, geef eens wat voorbeelden zodat er eventueel wat aan te doen is. Er zijn aan de hand van opbouwensde kritiek al een hoop dingen verandert.

Over oude berichten die aktueel zijn en daardoor weer naar boven gaan verschillen de meningen. Ik let er echter op, mocht de meerderheid dit nou vervelend vinden gaat het er af.
Alle berichten als gelezen markeren kan al, staat onder aan het berichtenovericht. Is bovenaan waarschijnlijk handiger, staat op het verlanglijstje.

Ik heb overigens weggehaald dat je het aantal views kan zien. Is wel leuk dat iets veel of minder veel bekeken wordt maar niet echt relevant en alleen maar paginavulling.

Het aantal vieuws zien vond ik wel fijn daar je kon zien of er interesse is voor een bepaald onderwerp, zoals bv. mijn posting over de Ronda kalibers, had gehoopt er een gedachtengang van te maken zoals bv. over de verschillende datumaflezingen .
Het hoeft nu niet speciaal voor mij hoor :wink:

Ieder nieuw systeem zoals dit prikbord vraagt wel een beetje aanpassing, een nieuw horloge vraagt dat ook :D. Ik vind het een vooruitgang tegen vroeger.

Als ik op “smileys” druk, kan deze de pagina niet vinden.

ik kan er ook nog steeds niet aan wennen…

vooral de vele handelingen die je moet verrichten voordat je alles gelezen hebt

bij de vorige uitvoering kon je in een oogopslag zien wat er gebeurde en begon je gewoon bovenaan tot je tegenkwam wat je al gezien had en gevoelsmatig leek het wat (raar woord) intiemer alsof je echt in een praatgroepje (theekransje) zat. nu is het meer een opsomming en ook lijkt het wel of de humor en plezier een beetje verdwenen is (of overdrijf ik nu?)

wat mij ook opvalt is dat er sommige namen verdwenen zijn; steef, dale, liron, e.a.

wat mij betreft kunnen we weer terug (wel jammer van al het werk henrik)

gr Mike

Mike,

Steef en Dale hebben een eigen forum.
Ook Gerard, die ik persoonlijk hier op het Forum node mis gezien zijn altijd leuke en interessante inbreng, is op hun forum actief.
Ikzelf kijk inmiddels op beide fora. Maar dat vind ik niet echt een verbetering; een versnippering van kennis en inbreng.

Gr. Patrick

Het naar boven verplaatsen van de meest actuele topic is geloof ik geen succes. Ik dacht eerst dat het handig was maar wat het absoluut in de kaart speelt is dat een topic erg lang blijft hangen. En ik kan me voorstellen/merk dat je dan interesse verliest, zeker als je die topic al niet zo interessant vond. Lijkt me goed om het uit te zetten en te kijken wat dat aan reactie oproept.

We zijn verder constant bezig (echter met wat vertraging door een computerstoring) aan de hand van opbouwende kritiek van jullie, het forum aan te passen en het begint er sterk op te lijken dat dat uitdraait op een versie die qua uiterlijk veel gaat lijken op het oude prikbord :smiley: Wat we natuurlijk wel willen behouden is de structuur met verschillende prikborden en nieuwe dingen die nu als handig worden ervaren.

Ik denk dat we samen kunnen komen tot een ouderwets gezellig prikbord, met moderne extra’s!

ik heb daar inderdaad wel iets over gelezen, maar ik kan niet begrijpen dat je begint te posten (iedereen begint eens) en een heel forum begint je een beetje leren kennen en waarderen en dat je daarna er opeens geen trek meer in hebt en een eigen forum begint.

ik vind dat je dan van meet af aan met een nieuw forum moet beginnen (zoals deze ook is begonnen) en niet de popie jopie uithangen en dan verdwijnen met een hoop posters van dit forum (opzetje?)

misschien een beetje negatief, wie het weet mag het zeggen…

ik vind het ook niet netjes t.o.v. de webhoster

gr Mike

volledig mee eens, het is bij lange na niet zo overzichtelijk als het vorige.
Je moet veel meer klikken om te kijken of je niet een "post"gemist hebt.
Wat mij betreft terug naar het oude forum.

Rene

Volgens mij valt dat wel mee, behalve de voorpagina waar je kiest voor een prikbord, zijn er toch geen extra stappen bijgekomen?

Over oude berichten die aktueel zijn en daardoor weer naar boven gaan verschillen de meningen. Ik let er echter op, mocht de meerderheid dit nou vervelend vinden gaat het er af.

Ben ik het mee eens Henrik.
Je verliest het overzicht.

Wat ik eigenlijk ook vervelend vindt is dat als je de optie: reageer op dit bericht, aanklikt, dat je dan terwijl je deze “reactie” schrijft, het bericht waar je op wil reageren weer in alle berichten moet gaan zoeken.
Misschien heb alleen ik maar dit probleem, vind ik echter niet zo handig.

Groet
Marley

Ha die Mike,

zoals jij suggereert hoe wij het gepland hebben is niet helemaal waar. Zoals velen hadden wij ook een beetje de balen van het gebrek aan functies op het oude prikbord. Aangezien wij geen zin hadden om te wachten op iets wat misschien nooit zou komen hebben wij zelf het initiatief genomen en zijn we zelf een moderner forum opgestart. Dat Henrik hier naar eigen zeggen al een tijd mee bezig was konden wij natuurlijk niet weten.

Dat er mensen bij ons komen kijken kan je hen niet kwalijk nemen vind ik, velen kijken ook op beiden, sommigen zijn een beetje gepikeerd door de gang van zaken op het vorige forum. Wij staan daar overigens volledig buiten.

Steef en ik hebben het er uiteraard over gehad om ons forum te stoppen nu het hier ook anders is, echter wij, en anderen met ons, zijn erg tevreden met ons eigen forum nu en de sfeer daar. Ook de mogelijkheden en de duidelijkere lay-out spreekt ons meer aan. Het is dus driewerf niet zo dat wij iets willen “afpakken” ofzo, maar ik vind dat je ons niet kwalijk kan nemen dat we zelf de koe bij de horens vatten als we het ergens niet mee eens zijn. Ik hoor graag van je!

Dale Vito Boom

Mike Schreef:

ik heb daar inderdaad wel iets over gelezen, maar
ik kan niet begrijpen dat je begint te posten
(iedereen begint eens) en een heel forum begint je
een beetje leren kennen en waarderen en dat je
daarna er opeens geen trek meer in hebt en een
eigen forum begint.

ik vind dat je dan van meet af aan met een nieuw
forum moet beginnen (zoals deze ook is begonnen)
en niet de popie jopie uithangen en dan verdwijnen
met een hoop posters van dit forum (opzetje?)

@ Dale:

Inderdaad. Helemaal mee eens. Eerst was er een hechte groep. Hartstikke gezellig. Ook met jullie Dale en Steef. Vervolgens beginnen jullie je eigen forum. Promoten dat op dit prikbord nota bene en nemen ook nog eens een stel actieve posters mee. Welkom “Versplintering”.

Wie is er hier nu bij gebaat? Het lijkt mij meer een prestige-questie geworden. Je geeft nu aan dat je niet wist dat Henrik ook met een nieuw forum bezig was. Had dan actiever gecommuniceerd met hem!, denk ik dan. Geef aan dat je een nieuw forum wilt opzetten, omdat de opzet je niet bevalt. Henrik had dan aan kunnen geven dat hij dat plan wel ziet zitten (gezien dit nieuwe forum) en er aan zal werken. Nu meldden jullie het pas toen jullie forum er al daadwerkelijk in de lucht was.

Jullie opzet vind ik veel mooier, maar dat komt omdat het één van de meest gangbare layouts is die er zijn en ik er vaak mee gewerkt heb. Henrik probeert hier een forum met veel meer mogelijkheden in de oude kleuren te verven. Om de simpele reden dat iedereen daarmee vertrouwd is. Een karwei wat veel fine-tuning vraagt, maar na twee weken sleutelen staat er een mooi forum.

Zonder dit horlogeforum had jullie forum niet eens bestaan. Ik zou nogmaals liever zien dat jullie de krachten bundelen. Als het zo doorgaat zijn er straks 4 horlogefora in het kleine Nederland, waarvan de gebruikers allemaal hun roots hier hebben liggen.

De mogelijkheden die je miste op het oude forum, de reden waarom je een nieuwe bent begonnen, zijn hier nu ook te vinden. De toegevoegde waarde van jullie forum zie ik niet.
De versplintering zie je wel duidelijk. Het is nu veel rustiger hier. Niet alleen doordat jullie een aantal ex-posters van hier hebben. Ook genereren we met z’n allen minder kennis, doordat experts als Freddy en Gerard niet meer op elkaar reageren. Freddy zit hier en Gerard daar.

Ik hoop dat je dit serieus in je wilt opnemen en ik vraag je een verstandige afweging van de voor- en nadelen te maken.

GRZ Japio

Denk je dat als dat andere forum dicht gaat dat Gerard hier weer terugkomt? Je kunt het bestaan van een ander forum er toch niet de schuld van geven dat hier posters weg gaan, dat lijkt me eerder een probleem van dit forum.
Die mensen handelen toch uit eigen beweging, het is niet alsof ze door Dale en Steef betaalt worden om hier niet meer te posten :slight_smile:

Ik vind de versplintering ook funest voor horlogeforummend Nederland. Ik heb dat op het andere forum proberen aan te geven. Deze versplintering kost per saldo deelnemers en je merkt aan iedereen dat de lol er behoorlijk af is.
Ik denk dat dit forum een behoorlijke verbetering betekent van het oude forum. Daar was na een dag je draadje verdwenen naar een oude pagina. Bovendien heb ik vaker aangedrongen op een database met ervaringen met kopers. Hier heb je die mogelijkheid wel. Ook off-topic is er ruimte alhoewel mijn mening is dat het raakvlakken moet hebben met horloges.
Op het andere forum is een aantal goede zetten gedaan, waaronder de (ver)kopers ervaringen en de lay-out. Jammer dat er niet eerder gesproken is over de bundeling van krachten. Daar is het volgens mij niet te laat voor. Allemaal even een stapje terug en dan vervolgens met z’n allen twee naar voren.

Ja maar het moet toch helemaal niet over een strijd tussen twee forums gaan. Wat de één beter heeft dan de ander.

Het is met zo’n versplintering niet meer zo dat twee keer de helft samen nog één maakt. Gewoon omdat je de synergy mist. De reacties op elkaar. Daar waar mensen zijn willen mensen komen. De één reageert op de ander en ieder doet leuk mee. Het is druk. Binnen 10 minuten antwoord. Jij geeft weer antwoord op je verkregen antwoord.

Eén groot prikbord is groter dan twee keer de helft.

Ik wou dat ik het kon veranderen. Maar het ligt niet in mijn macht om het te veranderen.

Of de krachten worden nu samengevoegd, zodat er weer een sterker geheel ontstaat dan de huidige situatie.
Óf we doen niets en dan wordt het vanzelf wel drukker hier. In Nederland is het nog vaak zo dat degene die op een startpaginadochter gelinkt staat de meeste bezoekers trekt. Dus het bezoekersaantal zal hier weer aantrekken. Het is ook ooit met nul begonnen.
Jammer in dat geval dat een gezellige groep niet kan voortbestaan.

Ik wil graag weten van Dale en Steef wat er zo leuk aan is om met z’n tweeën een forum op te richten naast het forum dat ze zelf zo vaak bezochten. Dat je zaken en mogelijkheden mistte had je ook aan Henrik kunnen melden. Hij modereert dit prikbord altijd erg goed en is altijd paraat voor een reactie. Dat vind ik echt geen excuus (tenzij je Henrik meerdere malen hebt benaderd). Vervolgens promoot je een aantal keer je forum op dit forum en trekt vervolgens een aantal prikkers hier vandaan. Jullie eigen nest. 80-100% van jullie bezoekers komt hier vandaan. Zelfs jullie hadden elkaar waarschijnlijk niet gekend zonder dit forum.
Daarnaast wordt er ook handig ingespeeld op netelige kwestie die hier speelde, waardoor Henrik bij sommigen enige sympathie verloor. Op mij komt dit over als oppertunisme.

Doen jullie bijvoorbeeld nog mee aan de limited? Wat ik van ganzer harte hoop. Hoe kijken jullie aan tegen toekomstige “prikkersbijeenkomsten”? Wat dragen jullie vandaag op woensdag?
Voor veel mensen is de lol er even af. Dat blijkt ook wel uit de reacties in dit topic. Sommigen moeten ook nog wennen aan de vernieuwde layout, maar voor velen is het gewoon ook minder gezellig. En ja, die gezelligheid mogen jullie je aanrekenen. En dat bedoel ik positief.

Dit zijn mijn gedachten erover. Zelf sta ik nog aan het begin van mijn horlogeverzameling en ik ben dus geen belangrijke pion op dit prikbord. Ik las wel graag hier en af en toe een post. Ik heb hierin uiteengezet hoe ik tegen de veranderingen van de afgelopen week aankijk. Neem het mee als bagage.

Groeten Japio

Denk niet dat je het vooral op het andere forum kan zetten,
Mensen zoals Hans Mennink en Leen zie je hier ook zelden meer, en die zitten echt niet bij dezinvanluxe.
Misschien dat het oude idee van prikpagina beter was, zeker door het gemak.
Ik post hier nu minder, doordat ik de structuur onduidelijk vind. het zijn de kleine dingen, waardoor ik nu meer op dezinvanluxe post. als het weer terug gaat naar het oude, zal ik er zeker meer posten

Heb trouwens even gekeken hoeveel actieve posters dezinvanluxe heeft. Hier het lijstje

1 Dale Vito 752
2 Steef 590
3 Tom 495
4 Casual Cowboy 421
5 Gerard 99
6 LuukS 94
7 FokLex 93
8 Acour_Jeroen 65
9 Peter-1 64
10 Squid Nunc? 39

60% van de posts is door de bovenste drie gemaakt. Daarbij was de rest hier ook geen grote poster, behalve Gerard en Dale en Steef. Er zijn zelfs mensen bij die hier nooit gepost hebben, zoals Foklex
Wil toch niet zeggen dat dit forum van drie personen afhangt. Denk dat veel mensen gewoon niet kunnen wennen aan de aanpassingen en of niet meer posten of naar dezinvanluxe gaan. veel mensen registreren zich alleen om de posts te lezen

en als laatste,

Ik denk dat bij wijze van proef het forum weer wordt teruggezet zoals het eerst was, er veel meer mensen zullen posten. Ik iig wel.

Ook zou de zinvanluxe voor een bepaalde tijd offline gaan, dan zal het hier niet veel drukker worden. Daar ben ik heilig van overtuigd.

mvg Tom