Nieuwe Orient automaat loopt te snel

Hallo. zit met het volgend probleem en misschien kan iemand me wel raad geven. Ik kocht zopas een nieuwe Oriënt automatic. De 1ste 12 uur aan de pols was er geen enkel probleem… groot was mijn verbazing toen het klokje de volgende ochtend 35 minuten voorstond. Had ze gewoon plat op het nachtkastje gelegd. Heb ze die dag toch nog aangehad maar enkele uren laten liep ie weer al 10 minuten voor. De volgende nacht heb ik het klokje op zijn zijkant gelegd, en s’morgens stond het perfect juist. Na een dagje dragen liep ie weer enkele minuten voor. Ik heb een 5-tal automaatjes en het is de 1ste keer dat ik dit voorheb. Heb het klokje gekocht in een zaak die voor 90 % quartz uurwerkjes verkoopt en die voor een service of garantie het klokje moet opsturen. Iemand enig idee wat hier mis kan zijn.? alvast bedankt

Het lijkt erop dat ie een forse tik heeft gehad waardoor hij te snel loopt.

Retourneren ? Misschien, indien mogelijk.

Elf.

De koopvoorwaarden lezen.

En zo mogelijk onmiddellijk retourneren.
Niet ingaan op reparatie aanbod.
Bespaart een hoop ergernis en opgeruimd staat netjes.:~

Een goed adres voor Oriënt:

http://www.marko-junior.de/orientuhren/

Grt.

Orients kunnen vanaf nieuw nog wel eens gemagnetiseerd zijn. Gebeurt waarschijnlijk bij opslag en/of transport. Dan gaan ze inderdaad flink voorlopen. Eenvoudig op te lossen door even bij een horlogemaker langs te gaan met een demagnetiseer-apparaat. Soms hoeft het horloge hiervoor niet eens geopend te worden.

klinkt inderdaad als magnetisme of een winding van de spiraalveer die ergens achter haakt. Als je in de Randstad woont, mag je ook even langskomen. Hier even op een demagnetiseerapparaat.

Oom Piet Schreef:

Orients kunnen vanaf nieuw nog wel eens
gemagnetiseerd zijn. Gebeurt waarschijnlijk bij
opslag en/of transport. Dan gaan ze inderdaad
flink voorlopen. Eenvoudig op te lossen door even
bij een horlogemaker langs te gaan met een
demagnetiseer-apparaat. Soms hoeft het horloge
hiervoor niet eens geopend te worden.

Sorry maar dat is echt onzin (dat Orients nog wel eens gemagnetiseerd zijn vanaf nieuw). Zeker niet meer dan andere merken en dat is vrijwel nooit.

Vintage1982 Schreef:

klinkt inderdaad als magnetisme of een winding van
de spiraalveer die ergens achter haakt. Als je in
de Randstad woont, mag je ook even langskomen.
Hier even op een demagnetiseerapparaat.

(tu)

Perfect.

Cheers,
Elf.

dank voor reacties, gisteren liep horloge perfect op tijd, vandaag weer half uur voor. Ga hem terugbrengen naar verkoper. Heb misschien pech want heb goede ervaring met Oriënt duikers horloge. Grtjes.