Nieuwe ORIS AQUIS duiker. Mèt diamanten bezel!

Tsja, ik dacht even dat het een dames model was… :wink:

Maar dat is niet zo!
Het is een mannen duiker, met 41,5 mm breedte en een lug van 22 mm. Je kunt er 300 meter diep mee.
Er zitten 48! diamanten op de bezel en uren markers.
Het is bekend dat diamanten schitteren dus dat zal onder water een voordeel zijn voor de zichtbaarheid ervan. Uiteraard heeft de diamanten bezel een meerprijs.

Er is ook een stalen band leverbaar, voor € 300:

https://www.oris.ch/en/watch/aquis-date-diamonds/01-733-7766-4998-07-4-22-68fc

Fratello heeft de binnenkort leverbare ORIS AQUIS diamanten bezel reeds in de handen gehad:

Even door scrollen naar onderen, het laatste onderwerp.

Is een diamanten bezel nu echt een plus voor een duiker, vanwege betere zichtbaarheid? Meerprijs waard?

10 likes

Dit doet me echt denken aan de pelagos, die van uber tool Watch naar een fashion Watch is gegaan met de 39mm, en dan nog 10 keer zo erg :broken_heart::sweat_smile:

2 likes

Prachtig horloge op de diamanten na…

Er zal wel een doelgroep voor zijn. Ik vind het een slechte combinatie.

2 likes

Voor wie is dit horloge ontwikkeld?
Diamanten op een duiker… misschien de indexen… maar op de bezel is wel heftig?!

On the other hand… het is wel een eigenwijs ding! Die kleur rood past wel mooi bij de diamanten. En wie duikt er uberhaubt met een duiker? Een submariner wordt vaker onder manchetten dan neopreen gedragen.

Gedurfd horloge. Knappe vent die dit gaat dragen. +1 van mij :ok_hand:

3 likes

Het is 1 en al diamanten op de bezel, zonder indicator… Totaal useless als divewatch nu. Ze hadden er op z’n minst er 1 robijn in kunnen stoppen.

Maar goed de meeste duikers komen toch niet verder dan de douche… dus ja wat maakt ook uit.

5 likes

Deze kleur rood op een Aquis vind ik mooi. Maar die diamanten bezel… :grimacing:
Nou ja, de prijs valt me nog mee. Zit natuurlijk ook geen ‘exclusievemerkenpremium’ op. Dat scheelt. Maar nee, niet voor mij, dus. :grin:

1 like

Exactement!

Maar glimmers zijn voor dames. Echt.

2 likes

Niet dat er nog één duiker in de wereld is die zijn resterende duiktijd nog analoog afleest, maar dat was ooit wel het doel van die bezel.

Met die diamanten bezel kun je nog niet eens een gekookt ei timen, maar ik vind het ergens toch ook wel weer leuk.

2 likes

Ik durf te wedden dat die er nog wel zijn

2 likes

Je zult op 300 meter onder water maar een diamant verliezen :stuck_out_tongue_winking_eye:
Prijs valt overigens mee en de kleur van de dial is mooi, diep en warm

1 like

Ik mis de vraagprijs in je verkooptopic. :joy:

3 likes

Enige wat je hiermee kan opduiken is een gold digger.

3 likes

Misschien als een reserve of voor de hobby om de andere pols. Maar zonder duikcomputer duiken is als rijden zonder snelheidsmeter. Het gaat wel, maar je hebt geen idee wat je aan het doen bent :wink:

Ontopic: ik ben geen fan diamanten op een horloge, maar het is wel weer heel mooi gedaan van Oris. Dat rood gaat er perfect bij :ok_hand:

1 like

Daar hebben we toch een tachymeter voor? :man_shrugging:

1 like

Heel handig inderdaad! :see_no_evil:

1 april?

3 likes

Oris heeft in het verleden al eens een dames Aquis gehad met diamanten.
Die was echter een stuk subtieler!

Buiten dat deze nieuwe niet praktisch is, vind ik 'm eigenlijk wel gaaf! Die wijzerplaat :star_struck:

Dit is dus die vorige;

1 like

Die heeft ook een update gehad een paar jaar terug :sunglasses:
Zal de inspiratie voor de rode wel zijn geweest :smiley: Dames krijgen wel een ‘duikers pipje’ btw

3 likes

Dat pipje zou die uit dit topic wel afmaken!

1 like

:point_up_2: en anders :-1:.

1 like