Nieuwe Oris...Artelier Calibre 113


Ik vind 'm erg mooi! :thumbsup:

8 likes

Mooier dan de 112 in ieder geval, die was wat rommelig op de dial. Deze heeft ook een weekaanduiding!

1 like

mooi, maar die prijs! :astonished:

1 like

Ja de prijs isā€¦aan de prijs :wink: Ik ga/kan dat niet ff ophoestenā€¦helaas :money_mouth:

Ik vind het horloge erg druk en prijzig.
Maar een mooi uurwerk om naar te kijken.

1 like

Ik zou zeggen bandje omdraaien en met uurwerk naar boven dragen :wink: De wijzerplaat is ook mooi, maar dat uurwerkā€¦:yum:

groeten,

Tecco

5 likes

Prachtig maar waarom de maanden vermelden als er geen indicator voor is?

Groeten
Rutger

De rode wijzer wijst naar week nrā€¦de maand-schaal is een indicatie gerelateerd aan de week.

:sunglasses: ben niet zo scherp. Had al een aantal keren gekeken maar deze optie was mij niet te binnen geschoten. Dank!

Groeten
Rutger

1 like

Ik moest ook even goed kijken en de nog-overgebleven hersencellen activeren voordat ik 'm had :wink:

1 like

voor een volledig ā€œin huisā€ ontwikkeld uurwerk caliber?

valt het mee toch?

Hele mooie klok trouwens.

1 like

Valt wel mee inderdaad.

Bijvoorbeeld Damasko doet ook ā€˜in-house movementsā€™, echter de prijzen beginnen bij hun modellen rond eur 3.200. (ik twijfel nog steedsā€¦:grimacing:)

http://www.damasko-watches.com/nl/models/three-hand-models/large-aviators/dk10

mij te druk. De zwart/grijze oogt daarbij minder druk dan de witte wijzerplaat.

Geweldig mooi horloge in de grijze wijzerplaat variant.

Ik vind hem prachtig behalve de prijs .

BAM!

Yes, fantastisch horloge. En 10 dagen gangreserve. Schitterend uurwerk.

EDIT:
Ik denk er ook nog even over na en bedenk me dan: Dat wijzertje doet er een jaar over om rond te draaien. Dat is toch uniek!

1 like

Inderdaad zegā€¦zo had ik 'm ook nog niet bedacht. Zeker gaaf! :thumbsup:

Weer een fantastische horloge van Oris. Erg gaaf.

Ik ken Oris niet zo goedā€¦ zitten ze met wel meer horloges in dat prijssegment of is dit een uitzondering?

Met hun eigen calibers 110,111,112 en nu de 113 zijn ze van maximaal 3500 (met aangepaste eta uurwerken) naar de 5000-5700 gegaan. Al deze eigen calibers hebben een 10 daagse gangreserve en hoe hoger het nummer, hoe meer complicaties.
Deze 113 is wel de meest uitgebreide.

Alle eigen calibers zijn er in een dress variant in staal (ook met gouden kast plm. ā‚¬ 10.000) als in een meer pilot stijl.

2 likes