Oei, dit is toch wel weer een mooie Oris. In drie kleurtjes.
De Star niet mijn ding.
Mooie Artelier, zeker in het blauw. De star is me persoonlijk iets te retro.
De blauwe is inderdaad prachtig ![]()
De grijze is wat meer ingetogen maar ook zeer mooi. ![]()
Ik vind juist de Atelier niks aan, en de Star geweldig. Super getrouwe heruitgave van een iconisch horloge in een modern jasje.
Zou hem graag eens passen!
Ik vind het allebei mooie releases, en de Star vind ik dan persoonlijk weer echt geweldig. Zo jammer dat ie 36mm is want anders had ik de pre-order al geplaatst. Nou ja… ![]()
Beiden mooie horloges.
Maar zou nooit een horloge zonder minute track kopen, dus de Artelier valt af. Al snap ik het wel op deze. Mocht ook iets kleiner.
De Star vind ik geweldig. Jammer van die 17 mm lugbreedte. Daar vind je enkel andere lederen bandjes voor, denk ik. Niks in rubber of nato.
Weet niet in hoe trouw ze bij de originele maten zijn gebleven, maar deze had ik dan toch naar 18 mm lugbreedte gebracht.
Die Atelier vind ik geweldig, wel 2mm te groot, maar misschien toch eens passen.
Die artelier is best wel chique in brique.
De star is waarschijnlijk het saaiste horloge wat ik ooit heb gezien.
Denk dat ik em de nickname “rijstewafel” mee geef.
Vind de Atelier wel geslaagd!
Mooi dat ze een nieuwe lijn uitbrengen. Niet helemaal mijn ding, maar good luck to them.
Voor de goede orde: het is Artelier, niet A(r)telier. ![]()
Heb meteen de titel van het topic aangepast.
Gebruiken we die term niet weer iets te snel? Ik opende deze ochtend de tudor website om even naar de monarch te kijken, en zag daar ook al ‘iconisch’ bij staan. Ding is net voorgesteld ![]()
Nu mijn mening: over de atelier heb ik geen mening. De star vond ik gisteren nog niks, maar vandaag plots semi geweldig. Had wel een 500 tal € goedkoper mogen zijn.
verrek zeg
zie ik nou pas
thank you sir ![]()
Bij veel posts staat het verkeerd.
Waarschijnlijk autocorrectie. ![]()
FTFY
Misschien heb je wel gelijk haha.
Edit: wel het horloge wat voortkwam uit de gewonnen rechtszaak door Oris waardoor ze een lever escapement konden gebruiken op dit horloge. Daar kwam mijn enthousiasme vandaan ![]()
In dat geval was de trekker al bijna overgehaald ![]()
de Atelier is mooi in het donkerblauw, had ook in 38 mm gemogen, en de Star vind ik te klein, te retro en een beetje een luie-kastenmakers-model (ben helemaal niet van die '70’s vibe in horloges🫢)
Heel chique! Jammer van de 39.5mm voor een type horloge als dit. Ik gok dat het gebrek aan bezel dit horloge nog groter doet ogen. Zonde!
Ik vind de star edition heel mooi. Inderdaad 1800 euro is wel een net iets te hoge prijs. Anders was ik misschien ook al overstag gegaan.
Ik heb het elders al gezegd maar ik vind de Star een leuke release en is absoluut een horloge dat me aanspreekt. Mijn nitpicks zijn vooral het datumvenster op een 35mm horloge en de 17mm lugbreedte. Ben je weer mooi in de aap gelogeerd dat je daar nou net nog geen bandjes voor hebt.
Dat gezegd hebbende, radial brushing, de hairline op de mooie sunburst dial en een fijne 35mm draagbare afmeting in een geslaagd vormgegeven kast. Mij kan ie zeker bekoren!
Ben ook erg benieuwd of er nog andere kleuren gaan komen.