Nieuwe Oris Divers Sixty-Five Chronograph 2025

Dit is de nieuwe chronograph van Oris
Wat vinden jullie ervan?

Ik vindt hem persoonlijk erg geslaagd behalve de prijs.

21 likes

Ding is geweldig, misschien een kleinere L2L. Waarom altijd het gezeur over de prijs. Voor een chrono is dit een prima prijs.

2 likes

Erg tof :ok_hand:t2:

Ik vind het een prachtig horloge, echt een sterk ontwerp met mooie details. Maar eerlijk gezegd plaatst de prijs het wel in een klasse waarin je ook kunt kijken naar chronografen van andere merken — en in die vergelijking, vind ik persoonlijk dat dit model het net niet wint.

Bijvoorbeeld
longines conquest chronograph
Vulcain skindiver chronograph
Montblanc Heritage Chronométrie
Longines Spirit Chronograph

4 likes

Dat is natuurlijk smaak. Zo’n vulcain, mooi ding, maar is een stuk goedkoper overigens.

1 like

Best tof :ok_hand:

Oehh die vind ik wel tof

Chrono & Divers gaat bij mij niet samen. Zeker niet met 100mtr. Verder wel mooi.

3 likes

Inderdaad, een beetje ‘vlees noch vis’ dit.

Heel Oris. Leuk 10 jaar geleden

2 likes

Voor dat geld koop je een prachtige (gebruikte) Zenith El Primero met in-house iconisch uurwerk.

Plexi is ondertussen weer netjes. Datumaanduiding is een waterdruppeltje.

16 likes

heel tof
 benieuwd naar echt beeld.

Ja mooi!

Een zeer stijlvolle chrono!

Dit zijn toch precies de merken waarin Oris zich in dezelfde klasse begeeft?

1 like

Ja dat blijkt!
En ik noemde er ff snel 4 chronograph’s horloges.
Die er vele malen mooier uitzien.
(Dat is mijn mening)

Tof ding. De prijs is denk ik in lijn met de concurrentie. Al verwacht ik dat deze over paar maanden voor flink wat minder centen tweedehands op de kop kan worden getikt.

100m voor een “duiker” is overigens aan de karige kant. Niet dat ik daar ook zal komen, maar ten opzichte van de concurrentie komt het voor het gevoel toch een beetje knullig over.

Schitterend horloge en dat zeg ik als een (zo nu en dan) blije Oris-diver65-drager maar voor dat geld zou ik inderdaad voor een meer iconische 2e hands klok gaan.

1 like

Voor een horloge met als ik het goed heb een SW510 met een andere rotor vind ik dit anders best pittig.

Mooie horloge :+1:t2: