nieuwe oris

Naar aanleiding van mijn topic
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,261251

ben ik op zoek gegaan naar een mooie Oris duiker.
Eigenlijk wilde ik een 44 mm diver date.
Deze lijken om de pols echter best wel klein! De kast loopt namelijk taps toe.

Uiteindelijk heb ik deze 47 mm small second gekocht.

Eerste indrukken zijn die van een kwalitatief prima horloge!
Mooi glas. Mooie afwerking. Heel erg mooie wijzerplaat!

Ik ben een tevreden drager.
Ik wil nog wel erg graag een metalen band erbij (om eens te kunnen wisselen, tips zijn welkom)

Voor wat betreft het verkopen van enkele ander horloges (mijn oorspronkelijke vraag), dat dient eigenlijk nog te gebeuren, er staan nu wat klokjes te koop.
Alles met een kleurtje dient het veld te ruimen.

Deze duiker lijkt me prima geschikt voor duiktripjes met mijn kakduikvriendjes :slight_smile:
Voor de tripjes met mijn boerenduikvriendjes heb ik dan nog een Seiko BFK+ of zo
:slight_smile:

Mijn 6309 blijft dan mijn vergaderhorloge…

Fotootje, 47 mm om dikke pols:

Gefeliciteerd met deze prachtige duiker (tu)

GR harb

Heel erg gaaf! Kan ook prima op je pols!

Groeten van z’n neefje

Blijft 1 van de mooiste divers imo.
prijs van een nieuwe stalen band valt wel mee.ik dacht iets van rond de 275.00 los.
gebruikt vind je ze niet bijna.

Mooie diver van Oris. Door de kastvorm is de wijzerplaat inderdaad wat kleiner dan je verwacht bij een 44mm.

Ook de groeten van zijn andere neefje (die op dat moment in het rubber zat).

Erg mooi model. Vooral de oranje tinten passen er goed bij.

Groetjes Michiel

mooie duiker (tu)
veel draag & duik plezier er mee.

prachtig horloge. ik heb de blauwe small second diver gehad, die is ook 47mm. maar ze dragen idd een stuk kleiner. veel draagplezier(tu):wink:

Heel mooi! Oris is prima bezig met z’n duikers, laatst al die gave oranje-blauwe limited, en die Col Moschin mag ik ook graag zien.

Gefeliciteerd en veel plezier ermee!

ik vind het geweldige horloge die orissen, deze is ook erg mooi. Ik zal er echter nooit zo een kopen want wat heb ik een hekel aan die niet universele band aanzet… Ik wil graag de vrijheid hebben om een band naar keuze te kunnen gebruiken en niet perse de door oris geselecteerde banden die passen. Echt heel jammer, want het zijn toppertjes voor leuke prijzen !

Ah! Wat een mooie.
Deze stond op nummer 1 bij mij toen ik tegen de Breitling Superocean Steelfish opliep.
Hij blijft echter woest aantrekkelijk, nu maar hopen dat ik er in de nabije toekomst eentje tegen het lijf loop.

Veel draagplezier!

Kwam enige tijd terug op dit forum wel een bandenmaker tegen die desgewenst banden kan leveren geschikt voor Oris. Ben de naam ff kwijt, zat in Engeland volgens mij.

Mooie duiker, ik denk dat Thehaguedragon heel snel moet reageren als er 1 in het verkoop topic voorbij komt, want anders is ie van mij :stuck_out_tongue:

Heb laatst nog een artikel gelezen over Oris, ze doen dus helemaal niks zelf, alles word uitbesteed, het enige wat zei verzorgen is de na controle en levering aan de juweliers, het mooie van dit verhaal vind ik de eerlijkheid van Oris, ik denk dat dit systeem bij andere merken ook wel zo werkt, maar die hoor je niet natuurlijk, want die vangen graag 4 keer de prijs van een Oris :smiley:

Hallo,

Die Oris duikers zijn ware klassiekers, van harte proficiat met je aanwinst en veel draagplezier gewenst.

Tabee

Erg mooi horloge, veel plezier ervan! :~

Gefeliciteerd!! Is idd een mooi exemplaar geworden. :slight_smile:

Nog bedankt voor de primeur!(tu)

kwijlkwijl

wat een knaller, (tu)

man wat zou ik toch graag eens de regulateur willen proberen (tegen beter weten in)

Hier kun je terecht voor Oris banden: http://www.watchbandsonline.com/oris_watch_bands/

Groet,
Eric

Die had ik gevonden Eric.

Jammer genoeg doen ze niet aan verzending naar Nederland…

Ik kreeg ineens de volgende gedacht…

Als ik toch al krap 300.-- kwijt ben aan een metalen band…

Kan ik beter een blauwe MET metalen band 2e hands erbij zoeken…

(OMG, waarom dit soort gedachten)