Nieuwe "oude" aanwinst Bulova

Kwam met een slap niet mooi (imo) bandje. Deze band had ik nog, op maat gemaakt. Horloge schoongemaakt, er zat stof onder het glas… Foto’s niet zo scherp er was niet zoveel licht meer, vandaar.

mooi klokje
plezier ermee
groet pajero

Heel mooi leen! (tu)
Zoemt ie lekker? Wat zijn de maten?

Yaffle

Speciaal model, typisch Bulova. Zeer mooi. Je weet toch dat Bulova één van mijn verzamelgebieden zijn, meer bepaald stemvorkuurwerken. :smiley:
Is het caliber een 214 ? ik zie geen kroon, dus verzetting langs bodem neem ik aan.

Heeft ook wel wat van een Zodiac Seawolf zo van uiterlijk. Ik vind 'm mooi!
Wat is bij deze de functie van de 4e wijzer? Tweede tijdzone of duiktijd of???

Dat is een hele mooie, Leen.

Ik vermoed dat de 4e wijzer een GMT wijzer is, dit door het aanwezig zijn van de 24 uurs draairing.

Wijzerverstelling aan de achterkant ? Een fotootje doet wonderen. (tu)

Het is een 214 uurwerk.
De extra wijzer is een 24 uurs wijzer.
De tijd stel je inderdaad aan de achterkant in. (fotootje volgt).

Mooi klokje! Veel draagplezier.

Prachtig Leen, Ik zag hem ook te koop staan, en twijfelde even. Dit horloge heeft immers ook een ruimtevaart historie. Bulova zat ook in de race voor het horloge dat NASA mee zou nemen op haar benamde ruimtemissies. Omega werd gekozen, maar Bulova gaf zich niet maar zo gewonnen. De hoogste baas van Bulova heeft er alles aan gedaan om NASA alsnog anders te doen beslissen.
In die tijd was Amerika nogal protectionistisch, en in dat beeld zou het niet passen om een buitenlands horloge te kiezen. NASA stemde toe met een hernieuwde test, maar ook die tweede voldeed de Speedmaster van Omega als enige horloge aan alle strenge eisen.

Bulova zelf was er vast van overtuigd dat het de Astronaut zou worden, getuige deze advertentie bedoeld voor de wederverkopers.

gr,
Hans Mennink

Leuke wetenswaardigheid, Hans! Bedankt. Moet voor Leen ook leuk zijn om te bewaren.

Gerard