Nieuwe ''oude'' aanwinst een ''Osco Parat''

nog nooit van gehoord maar wel erg mooi een ‘‘Osco parat’’…info (leeftijd enz) zou erg welkom zijn …zie wijzerplaat …erg apart

Mooie!
Heb je een foto van het uurwerk? Zal eind jaren’50, jaren '60 zijn?
Je foto’s zien er trouwens wat “bobbelig” uit hier. Wat voor camera gebruik je? Het is vooral te zien in de close ups.

ik gebruik mijn HTC Desire HD .Telefoon…

Ben.R Schreef:

ik gebruik mijn HTC Desire HD .Telefoon…

O, ik dacht dat het door de hitte van de brandstapel kwam.

André

Prachtige vintage Ben ,hij was al mooi toen hij van mij was maar nu is hij nog wat mooier geworden!

De wijzerplaat is mooi bewerkt ,dat zie je vooral op de 1e foto erg goed.

ja mooi he …ff een nieuwe (donker bruine) band gehaald …wat een euri’s voor die banden …daar loop je op leeg!!

Ben.R Schreef:

ja mooi he …ff een nieuwe (donker bruine) band
gehaald …wat een euri’s voor die banden …daar
loop je op leeg!!

Hij is het waard Ben (tu) Apart die wijzerplaat, het lijkt wel gevelbekleding van een caravan.

nou je het zegt…idd zouden ze een stukje van een Adria caravan gebruikt hebben??

Mooi, die wijzerplaat!

ja dat vond ik ook.ik ben meer een Vintage ‘‘Seiko LC’’ liefhebber maar deze kon ik niet laten gaan.

pffff, Hema heeft prima banden voor heel weinig geld. De naam staat in de binnenkant dus zie je dat echt niet zolang je hem draagt.

haha

Mooie klok, gr Jaap

ja klopt helemaalvandaag de band gehaald …hij gaat toch niet weg en een niet kenner ziet het toch niet :wink:

Heel erg mooi!
Frits

Het is een leuk horloge, ik heb wel wat met aparte structuren in een wijzerplaat.
Maar de naam: veel horloges hebben parat als type gecombineerd met de merk naam, vooral oude duitsers.
Je vindt o.a. Osco parat, Arctos parat, Berg parat, Stowa parat.
Weet iemand waar dat vandaan komt, Wat betekent dit?

Erg mooi horloge!
Goh… staat er ook niet zo een bij ons op de site…, hahaha.

Veel plezier er mee gewenst.

.