Nieuwe (oude) aanwinst: Omega Speedmaster pre-moon

Ik ben al een tijdje op zoek naar een originele speedmaster met het oorspronkelijke caliber 321.

Vandaag heb ik bij de Amsterdamse Watch Compagny de stap gezet en het horloge gekocht. Het is een speedmaster uit 1968. Ik heb het caliber in werking gezien. Het was een 321. Prachtig gezicht.

Het horloge heeft een originele wijzerplaat, maar het glas en de wijzers van de chronograaf zijn vervangen. Ik ben wel wat gaan twijfelen of dit laatste niet afdoet aan het origineel zijn van het horloge. Bij AWC zouden ze gaan kijken of ze de oorspronkelijke wijzers nog konden vinden.

Wat denken jullie? Zou ik de oorspronkelijke wijzers er weer op moeten laten zetten?

Mijn Beste,

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Het is een prachtig horloge, wat je in goed vertrouwen bij de AWCO hebt gekocht, dit na lang nadenken. Maar nu je twijfelt om het glas en de wijzers van de chronograaf te laten vervangen denk ik dat je dat zou moeten doen. Niet zozeer omwille van de authenticiteit van het horloge, voor mij persoonlijk mag het zo blijven, maar veel meer omwille van het feit dat het aan jou psyge blijft knagen. Zo blijf je almaar twijfelen. Immers je hebt er al zo lang over nagedacht om uiteindelijk tot aankoop over te gaan. Dus laat het dan een aankoop zijn waar je helemaal voor de volle 100 % achter staat, nu en in de toekomst.
Succes met de keuze en veel plezier met het dragen van het horloge. (tu)

Orologio Signaturis Temporis

Ja, ik heb het ook laten doen en ben er heel blij mee. De wijzer (grote secondenwijzer van de chrono) heb ik gekocht bij O. Frei in de VS (28 USD incl verzendkosten).

voor:

en na:

Succes! hans

Prachtig horloge!!
Ik zou de orginele ‘dubbele druppel’ erop laten zetten, hij is zo ook prachtig maar bij mij zou het blijven knagen. Je zou de wijzers ook kunnen aanschaffen (of door AWC laten opzoeken) en het een paar maanden aankijken, kan ze er altijd nog op laten plaatsen…
Veel plezier ermee!
Ger

Wat een prachthorloge!! (tu)
De originele wijzers horen er eigenlijk wel op. Laat AWC maar even zoeken, en misschien zou je zelf ook eens op zoek kunnen gaan. Zeker omdat je het jezelf zo afvraagt, zou ik overwegen er originele wijzers op te zetten.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je het horloge zo origineel mogelijk wilt hebben. Dat zou ik zelf ook willen. Dat maakt dit legendarische horloge gewoon authentiek.
Doen!!

Hoi Marijn

Ik zou idd ook de originele secondewijzer er op laten zetten en tevens overwegen om de uur/minuten-wijzers te vervangen. Als ze tenminste zoals op de foto lijkt een stuk minder wit als de overige wijzers zijn.

Gr eric

Ga absoluut voor de originele wijzer.
Dit model met een nieuwe chrono-sekondenwijzer zou voor mij een definitieve no-gozijn.

gr,
Hans Mennink

wellicht ten overvloede want iedereen reageert het zelfde.

Ik heb ook achteraf nog een orgineel omega horlogeglas gekocht met het tekentje in de midden op het glas.
Ook als je het ooit weg wil doen (wat ik mij niet kan voorstellen) kan je tenminste zeggen dat hij helemaal orgineel is. Als je dan al moet beginnen met het verhaal dat de wijzers en het glas niet orgi zijn. En als je nu de vraag al stelt geef je daar mee aan dat dit je niet zint dus ga voor je gevoel, je krijgt er echt geen spijt van.
Dan ga je gewoon een dag minder uit eten.

SORRY! Mijn reactie is op de verkeerde plaats terecht gekomen. Zie een stukje hoger bij : Wijzer verwisselen van mijn Speedy etc. Excuses!

Mooie klok met een hele rijke histore (tu)

Veel plezier ermee…

Origineel is mooier !!

Zo kan het ook :slight_smile:

Zeker, heel mooi. Ik wil echter wel de originele oude wijzers houden. Dit kan helaas niet meer vwb de chronograaf, omdat volgens de horlogemaker (Amsterdam Watch Compagny) de originele chronograaf secondewijzer de gewone minuten en urenwijzer niet meer op zijn plaats kan houden. Ik heb in de USA (bij Frei) wel een andere chronograaf secondewijzer besteld, dezelfde die jij hebt. Ik zal na ontvangst die erop laten zetten.