Nieuwe/Oude Aanwinst - Paul bedankt!

Na mijn post van bijna twee weken gelden ( http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,13939 ) is de Dufonte naar Paul gegaan die 'm eens even goed heeft bekeken. En dat heeft geholpen! Paul wederom ernorm bedankt!

Het minutenpijpje zat veels te los:

Dus deze is wat strakker gedrukt:

De o-ringen van de kroon en drukkers waren “prut” geworden (diameter van de kast is overigens 37 mm!):

Heel mooi rood verguld uurwerk (Landeron 189) trouwens, alles ziet eruit als nieuw:

Het kroontje was RVS, en nogal dof versleten; Paul heeft de bestaande kroon gepolijst en geel verguld, ziet er “best OK” uit:

De zichtbare lagertjes heeft Paul gelijk wat geolied:

Foto’s en tekst van Paul met wat knip en plakwerk van mij.
Deze Chrono kocht ik eind december, een Marktplaatsgokje met verdroogd glaasje. Ondanks dat de aanschaf van voor “het nieuwe verzamelen” is vind ik deze zo uitzonderlijk mooi dat ie in de inmiddels flik uitgedunde collectie blijft! Ben er erg mee in mijn nopjes :smiley:

Ik kan me voorstellen dat je hiermee in je nopjes bent: een erg geslaagde “revisie”, WOW!

Ik blijf toch altijd een zwak houden voor chronografen, zucht… :wink:

Mooie revisie en erg veel plezier ermee. Kan me goed voorstellen dat dit een blijfertje is.

Mvg Dennis.

Ondanks je “nieuwe” verzamelen verdient deze het toch zeker om te mogen blijven. Als je je bedenkt laat maar weten aub :D:D

Mooi resultaat, Paul

Knap staaltje werk van Paul. Ik vindt dat dat zo knap. Kom natuurlijk dat ik er zelf geen balans/kroon/wiel/rotor van snap.
Het geeft de klok gelijk n meerwaarde. Veel plezier ermee.
Mooie foto’s

Ik verzamel geen chronographen, maar deze zou ik nooit wegdoen! Dan maar iets dat niet in de collectie past; voor sommige dingen moet je nou eenmaal een uitzondering maken :stuck_out_tongue: