Nieuwe (oude) aanwinst (retro alert)

Een paar weken terug “ge-ebayed” en nu een paar eigen foto’s:
Een Mondia Moonlander “nos” uit 1969 dus. Bijna mijn geboortejaar en vanwege belangstelling voor ruimte en aanverwanten een horloge dat ik niet kon laten voorbijgaan. Mondia behoorde toendertijd tot de Movado/Zenith groep en stond goed aangeschreven. Mondia bestaat nog steeds maar is volgens mij in Nederland nauwelijks te koop.
De reacties die ik krijg zijn voornamelijk reacties van afschuw. Hij is inderdaad mooi van lelijkheid:

Hij heeft een dag/datum en secondenstop. De datum gaat heel gemakkelijk door het indrukken van de kroon (dankzij Tom en Ranfft).

Uurwerk as 1916, verguld, wijzerplaat verzilverd. De vorm van de kast, zie achterkant, moet de zuurstofflessen van de eerste astronauten op de maan voorstellen.

Nu nog een mooi bandje…

Mooi van lelijkheid is goed (mijn halve collectie is mooi van lelijkheid :D).
Ik kan het logo heel slecht zien maar het lijkt mij meer het Movado logo. Is het niet een M op een ehhhh… soort van platgedrukte V?

Hier is het logo beter te zien. http://www.mondiaorologi.com/ Is it a plane? Een gevleugelde aardbol (mondia)? Geen idee. Weet wel dat ik het een geweldig B) horloge vind…