Nieuwe (oude) aanwinsten

Ik zat al een tijd te kijken om mijn collectie uit te breiden met een paar mooie vintage horloges, maar ik kon niks vinden wat ik goed betaalbaar en leuk vond. Totdat ik binnen twee weken twee leuke klokken tegen kwam. Namelijk een helvetia uit ongeveer 1950 met het kaliber Helvetia 82C.

Het horloge loopt goed maar de kast wil ik wel tzt laten polijsten ivm de vele krassen op de voorkant en een nieuwe band opzetten.

Een foto van het uurwerk (geleend van de verkoper)

Toen ik dit horloge net binnen had, zag ik op een ander forum een Zenith uit 1970. Nu is Zenith een merk wat mij altijd al erg heeft aangesproken dus heb ik deze ook maar aangeschaft.

Het horloge loopt goed en ziet er ook super uit. Ik wil alleen tzt een andere leren band er opzetten. Ik zit te denken aan een mooie bruine croco band.

Sorry voor de slechte kwaliteit foto’s maar ik moest het even doen met de comera van mijn telefoon.

de Zenith heeft een solide uitstraling en een apart vormgeving. De Helvetia ziet er strak en chique
uit, waarbij ik de aanzet van de “halve” 6 wel aardig vind

Mooie horloges, bizonder die zenith, deze modellen zijn terug volop in de mode aan het komen.

Hallo Uban,

Congrats met je nieuwe horloges.
De ZENITH met die speciale day-date plaatsing vind ik wel mooi ! (tu)

Maar ik vind je foto’s best duidelijk hoor, om met een GSM genomen te zijn.
Mag ik vragen welke. Een SE, maar welk type ?

Leuke horloges! Vooral die Zenith kan mij wel bevallen!

de telefoon is een Sony Ericsson K800I. Hij heeft een 3,2 megapixel camera en doet hij mijn inziens redelijk.

gefeliciteerd met deze twee vintages ! Bijzondere zenith.

Leuke aankopen, mn de Zenith lijkt me een aanwinst.

Mijn beste,

Proficiat met deze twee “jong-belegen horloges”. (tu)
De beide horloges zijn fraaie vormgegeven en een sieraad om te dragen.
Met name de ‘Zenith’ kan mij bekoren. De strakke scherpe belijning en de bijzondere dag en datum aanduiding geven dit fraaie horloge een extra dimensie.
Doch ook de ’Helvetia’ zal na een opfrisbeurt de huidige tijd, als een tijdloos horloge, op een waardige manier kunnen weergeven.
Veel plezier bij het dragen van deze mooie horloges.

Orologio Signaturis Temporis

De Zenith is inderdaad een leuke klok, de Helvetia uiteraard ook maar de Zenith heeft iets aparts. Gefeliciteerd ermee.