Zojuist kwam het UPS-autootje met een pakje uit Italië.
Grote verrassing want volgens Track-and-trace was het pakje nog ergens in “Germania” in depot.
Wat er in zat was een:
[center]
[/center]
Een grappig model duiker, type Manta van Breil.
Heel hoekig vormgegeven met een kroon die er samen met de kroonbeschermers uitziet als een vleugelmoer.
Ondanks de 38 mm is hij niet echt klein op de pols, het ding is ook best wel hoog.
Erin zit een uurwerk van Miyota, 21-steens, maar een calibernummer kan ik niet vinden.
Het bouwjaar van deze duiker is me niet bekend, ik schat jaren '70.
In elk geval is het ding afkomstig uit een tijd dat de italiaanse polsen een stuk dunne waren dan de mijne op dit moment: met de duikersextensie opengeklapt kan ik 'm net dragen.
Dat is dus wel jammer, want zie maar daar nu nog schakels voor te vinden.
Hoe 'ie loopt zal de tijd moeten wijzen, het doffe plekje op de cycloop kan ik misschien wel wegppoetsen.
Vooralsnog ben ik wel in m’n nopjes met deze Italiaan.
Hier de fotoos en de specificaties:
[center][/center]
Merk: Breil
Model : Manta
Type: Diver
Waterdicht: 300 m / 1000 ft
Uurwerk: Automaat, Miyota 21-steens, cal: ???
Diameter: 38 mm zonder kroon / kroonbeschermers
Lugbreedte: 20 mm
Hoogte: 13 mm
Gewicht met bijbehorende band: 142 gram
Bezel: 60 kliks, linksom
Band: staal, verloop van 20 mm naar 18 mm, Breil-sluiting
Bouwjaar: 70-er jaren ??
Code op achterzijde: M084
Mi piacere molto bene questo orologio da polso.
Un orologio da polso molto bello, che magnifico. Uno collezionista dignitoso.
Successo e tutto piacere. Buona ‘fortuna’
Ik vind 'm mooi maar dat ie uit de jaren 1970 is betwijfel ik zeer, ik denk dat dit horloge uit de jaren 90 is. Dit trouwens puur op gevoel, ik kan het nergens op baseren, het zou namelijk wel kunnen. Maar als ik naar de kroon, de indexering (zowel het opgelegde deel als de cijfers) en de wijzers kijk kan ik daar geen jaren 70 gevoel bij krijgen. Breil heeft al jaren een “vintage” remakeserie die 1970 heet, ik denk eerder dat dit een versie daarvan uit de jaren 90 is.
Maar nogmaals, het is een gevoel en het horloge is mooi.
prachtige klok, nooit gezien maar bvvan gelijk fan, en ik sluit me aan bij de vorige datering, mijn gevoel zegt ook 90-er jaren, ik heb zelf net een seiuko 6309-729A pepsi aangeschaft uit 84 en die ziet er al veel gedaterrder uit als jou prachtige duiker, veel plzr ermee