Nieuwe (oudere) aanwinst

Pas gevonden en gisteren de pakjesman aan de deur.

Mag nog wat aan gepoetst worden.

Voorzien van een laagje:

En voor de liefhebbers een close-up.

Nu nog bedenken wat voor bandje daar nu mooi bij zou kunnen staan.

Klopt het een beetje dat dit uit de vijftiger jaren komt? Heb hem trouwens nog niet open durven maken.

Fraai exemplaar ! (tu)

Persoonlijk zou ik daar een donkerbeige of lichtbruine struisvogelband opzetten, combineert altijd mooi met plaqué-geelgoud vind ik.

En die jaren vijftig kunnen zeker kloppen.

MVG,

Chris.

Vintage chrono’s zijn zoooo… mooi. Welk uurwerk zit hierin?

Mijn beste,

Proficiat met deze nieuwe aanwinst.

Een prachtige vintrage. Zeer stijlvol met een begerenswaardige charme welke menig bewonderaar het water in de mond doet staan.
De gave wijzerplaat met fraaie uurmarkers en het verdiept liggen van de subdials maken van dit horloge een sieraad om te dragen.
En een bruin lederen band maakt het geheel af.

Veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit prachtige horloge. :wink:

Orologio Signaturis Temporis

Mooie vintage chronograph (tu)

Veel draagplezier!

Ai, wat een schoonheid!! (tu) Donkerbruine lederen band eraan en dragen maar!

Heel mooi zeg. Van harte!

Mooie klassieke chronograaf! Beetje meer aan de geklede dan aan de sportieve kant, daarom zou een niet te donkerbruine hagedis mijn voorkeur hebben. (Donkerblauw lizard kan evt ook)

Erg mooi, hij ziet er opndanks zijn respectabele leeftijd nog altijd erg keurig uit. Gefeliciteerd ermee.

Groeten,

Martin

Gefeliciteerd, wat een mooie(tu). Niets aan doen, mooi licht-bruin bandje erom en dragen!!

Groeten, Tom Vreeken.

Nivelacuso Schreef:

Vintage chrono’s zijn zoooo… mooi. Welk
uurwerk zit hierin?

De Landeron 248 vermoedt ik…

@Mario,

Landeron 248 zou heelgoed kunnen, of zou het geen Venus 188 kunnen zijn?? Zelfde dial lay-out, ook 17 steens en incabloc.

Ik gok toch een landeron, ik heb namelijk onderstaande Orfina pas gehad en weer doorverkocht na hem te hebben opgeknapt:

vóór: http://www.dezinvanluxe.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=8588&highlight=orfina

na: http://www.dezinvanluxe.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=9009&highlight=orfina

Sodeju, die is ook fraai zeg. Lijkt me geweldig om dat te kunnen, horloges in dergelijke staat terug te kunnen brengen. Ik heb al zo veel vintage in slechte tot zeer slechte staat te koop zien staan (tegen heel redelijke prijzen). telkens moet ik dan passen omdat ik ze zelf niet op kan knappen.

In de Orfina van grootmokum zal dus vrijwel zeker de Landeron zitten, bedankt voor de uitkomst.

Dat geknooi is wel leuk, maar alleen als je een beetje weet wat je doet vooral die landerons hebben nogal wat caveats in mijn optiek.
Het gezegde “sometimes you don’t know if you are going to be rewarded or punished…” is wel van toepassing :wink:

Dat is een hele fraaie door de staat en leeftijd! Gefeliciteerd!

Ik ben niet zo op vintage modellen, maar deze vind ik wel heel bijzonder. Zou ik tch ook voor kunnen vallen, mits hij er goed uit ziet en dat is bij deze het geval.

Als ik kijk naar de foto’s van Mario zou ik voor de bruine band gaan, staat zeer chic.

In ieder geval mooi aanwinst en ik wens je er heel veel genoegen mee.

groet

Ed

Dank allemaal voor jullie reacties.
Al was ik dan al wel een poosje voorzichtig op zoek naar iets als deze, het was toch een geval van “je loopt er toevallig tegenaan” en ik ben er inderdaad best blij mee.

Denk dat het bij het bandje inderdaad bruin wordt.

En op het uurwerk zie ik een L in een wolkje en het getal 248. Da’s dus vast Landeron 248.

Kijk maar:

Mooie aanwinst!

En een bruine leren band zal hem prima staan.

Veel plezier ermee.

…want ruim nadat ik (op eBay) op deze Orfina had geboden, dacht ik: “Waar heb ik die foto toch eerder gezien?..”

Nou, ik ben er uit: het bleek dus deze te zijn:
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,76972,76972#msg-76972

Pfff…dat is dan goed uitgepakt. :slight_smile: