Zoals ik al in het outgoing topic heb beschreven, gaan mijn OOZOO en Cortese quartzjes het veld ruimen. Het punt is alleen dat ik de Cortese Torino (42 mm goudkleurige kast, witte plaat en bruine band) met heel veel plezier heb gedragen afgelopen jaren. Daarom zoek ik dus, voordat er definitief verkocht wordt, een mooi nieuw (mechanisch) alternatief. Ik hoor graag jullie adviezen!
Maar helaas heb ik geen 22k op de plank liggen! Ook de Hamilton is met 1500 schoon aan de haak toch ook fors om een klokje van 60 euro te vervangen haha! Mocht iemand er toevallig nog van af willen, hou ik me graag aanbevolen! Verder zijn andere tips ook meer dan welkom!
Deze Tissot Carson is met een kleine 800 Euro zo’n beetje de goedkoopste mechanische chronograaf. Als dat boven je budget is moet je misschien voor een tweedehands gaan of een non-chrono zoeken.
De Chemin ziet er ook heel mooi uit! Daarbij staat er een mooie Visodate in de blauwe hoek! Maar als ik verder dan Tissot zou willen kijken? In de richting van € 400,- voor een goede occasion?
Je komt dan uit bij andere merken die een beetje in dezelfde prijsklasse zitten; die zijn er uiteraard, bijvoorbeeld Certina, Longines, Hamilton of Victorinox.