Nieuwe passie, nieuw member

Hallo Horlogeforum,

Na enige tijd ‘‘lurken’’ nu toch ook maar een account gemaakt om een beetje mee te kunnen praten over hoe snel de tijd voorbij vliegt. Sinds ik voor mijn afstuderen mijn overgrootvader’s zakhorloge heb gekregen van mijn vader, is een nieuwe passie aangewakkerd (meer over dit horloge later!). Mijn eigen collectie staat nog in de kinderschoenen, maar mijn vriendin ziet de bui al hangen…

Als kersverse verzamelaar kan ik echt genieten van de informatie en alle mooie foto’s die op dit forum voorbij komen. Vandaar een kleine impressie van mijn nieuwste aanwinst hieronder.

Ik was al een tijdje op zoek naar een dikke duiker, en toen de Deep Blue Pro Sea Chrono 1k voorbij kwam in de uitverkoop heb ik de gok gewaagd. Ook leuk omdat Deep Blue door velen wel gewaardeerd wordt, maar ik dit model niet vaak tegenkom. Een (letterlijk) dikke klok met mooie unieke wijzerplaat, screw down pushers, saffier glas, waterdicht tot 1000 meter en heldere lume. Al met al niet slecht voor ruim onder de 200 euro!

Hierbij een aantal eigen foto’s:

In de case

Mooi diep blauw met een aparte lichtval door de 3d waffle. Waar ik nog niet achter ben is waarom mijn bezel anders is dan op de foto’s op bijvoorbeeld de website van Deep blue?

Om de pols (in een donker vergaderzaaltje)

En de lume

Ik kijk uit naar mijn ontdekkingen op dit forum! Voor nu zal ik de jacht voortzetten op een Seiko SKX007/9 of Sea urchin. :sunglasses:

Thijs.

1 like

Welkom :grinning:

Enne mooie dikke duikert :+1:

Welkom en leuke entree!

Welkom!

Welkom!

Welkom!

Welkom :clap:

Mooie klok !
Veel plezier hier.
Pieter.

Wees welkom en heb veel plezier hier!

Mijn beste,

Thijs, van harte welkom op dit magnifieke Horlogeforum!!
Een mooie start hoor, die Deep Blue!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

Welkom! Zelf vind ik de Deep Blue niet mooi omdat er naar mijn mening te veel poespas omheen zit, voor de mensen die er wel van houden, mooie aankoop! De SKX007 is een echte aanrader en volgens mij heeft de helft van dit forum er een. Nogmaals welkom en veel plezier gewenst! :wink:

Gr Max

Welkom en proficiat! Je vriendin heeft n vooruit zienende blik. Ergens op t forum hangt n post over welke smoeze… Ik bedoel goeie redenen er zijn voor n nieuwe aanwinst. En ook tegen argumenten als “en hoeveel handtassen/schoenen/etc heb jij wel niet?” :wink:

1 like