Nieuwe Patek Philippe Calatrava Ref. 6006G

Tja, aan de andere kant heeft een stukje zichtbaar handwerk natuurlijk ook weer zijn charme. Als je hem voor 100% uit een machine laat rollen kunnen sommige delen vast strakker, maar de combinatie van handmatig gedrukt met de best mogelijk afgewerkte indexen en dergelijke maakt het toch echt wel een mooi plaatje.
Ik ben gerustgesteld. :wink:

2 likes

Een veel te korte minutenwijzer en een subdial die de 11 en 12 afkapt…zonde. Onbegrijpelijk eigenlijk in mijn ogen.

2 likes

owkee, owkee @flowert & @Bidle … ik ben een beetje meer gerustgesteld… :slight_smile:

1 like

Los van de hele discussie over afwerking vind ik dit, behoudens de achterzijde, gewoon geen mooi horloge.

6 likes

bij de bovenste/eerste foto was het eerste wat bij mij op kwam: volgende week bij horloges2vandaag…

4 likes

Inderdaad, gewoonweg lelijk.

1 like

Niet mijn smaak. Ook niet gecharmeerd van de lugs…

1 like

Het is wat mij betreft een goede stap van Patek om wat modernere vormgeving toe te passen, maar met deze plaat slaan ze de plank echt mis. En dan die sluiting… Niet echt masculien…

Jammer, want kast is mooi en dat uurwerk nog mooier.

2 likes

Halve indexen, dus sowieso een no go

1 like

Extreem lelijk horloge - dacht eerst nog aan een 1 april grap ofzo.

1 like

Leuke Swatch dacht ik eerst.

2 likes

Zo ziet een Seiko van ca. €70 er van dicht bij uit:

Nee, ik ben er dus ook niet van onder de indruk.

3 likes

Mehh…

1 like

Dat had ik ook :smile:. Ik heb hier echt totaal geen Patek gevoel bij.

2 likes

Ik ook niet. Oogt mainstream - op het goedkope af - en straalt totaal geen klasse uit.

1 like

Het zal misschien iets met leeftijd of zo te maken hebben, maar ik vind dit toch ƩƩn van de mooiere Pateks.
Alleen nog iets ouder worden voor ik dat bedrag voor een horloge bij elkaar heb gespaard.