Eeuwig zonde… heeft niets meer met de klassieke Calatrava lijn te maken, dit is mijn h.o. 
De afwerking, of dat moet aan mij liggen, laat wel te wensen over vind ik … azijnpisser als ik ben … 
Verschijnt later dit jaar à $ 30.000 …
Eeuwig zonde… heeft niets meer met de klassieke Calatrava lijn te maken, dit is mijn h.o. 
De afwerking, of dat moet aan mij liggen, laat wel te wensen over vind ik … azijnpisser als ik ben … 
Verschijnt later dit jaar à $ 30.000 …
Wel mooi!
Het is alweer de derde generatie en staat redelijk op zichzelf. Het zou niet mijn eerste keus zijn, maar vind hem niet lelijk.
Hier een volledig verhaal, vind ablogtowatch sowieso niet de beste.
En die afwerking? of ligt dat aan mij?
Dat ziet er eerlijk gezegd niet uit op die detailfoto,
mee eens, als een goedkoop printje op een plastic plaatje …
Ligt vermoedelijk aan jou. Zijn allemaal gedrukt. Enkel zie je van andere horloges vaak niet dergelijke foto’s.
Is bij mijn modellen niet anders.
owkee
Zal straks even een paar foto’s posten, ben even druk met iets anders.
Echt? Ik was altijd (misschien wat naïef) in de veronderstelling dat ze, júist bij merken als PP, zulke prints er hoogwaardig in(/op?) guillocheren en dat de minder hoogwaardige rest zich van een printer bedient om zo’n dial voor mekaar te krijgen.
Allereerst dit natuurlijk echte ambacht ipv ‘printen’,… kan daarom ook niet zo enthousiast zijn over dat nieuwe Zenith verhaal.
[edit]
Sorry, patek staat niet toe dat de filmpjes ge-embed worden, dus even op de link klikken, zeker de moeite waard. Net zoals alle andere Patek filmpjes. Eigenlijk gewoon verplichte kost!!
[/edit]
Hier eerst een goed voorbeeld van een wijzerplaat:
Daarna de mooie indexen erop:
Hier enkele voorbeelden, wel klikken en daarna zoomen om het resultaat goed te kunnen beoordelen:
Helaas pindakaas, kan even niet bij mijn Flickr account,…
jah ziet er gaaf uit, die techniek die kende ik wel…, maar toch … als je die detailvergroting ziet…, ik had dan die dial weggegooid en een gaaf exemplaar uitgeleverd…
Dan kunnen ze een hoop weggooien,… 
Hou rekening met de vergroting,… dit zie je niet met het blote oog en met een normale loupe ook niet.
Ach joh, je betaalt veel voor de naam, ontwerp en geschiedenis. Leg ieder willekeurig horloge onder een loupe en je ziet tientallen imperfecties.
yups, maar je betaald toch voor Haute Horlogerie, of niet dan? … ik weet het ik ben een zeikerd 
i know maar bij een bepaald segment van horloges mag je wat verwachten en niet verwachten …
Absoluut waar maar sommige dingen zijn gewoon irritant en veel liefhebbers zijn ook zeiksnorren van de eerste orde.
Ikke ook hoor. 
Koop dan gewoon een quartz met een mooi geprint plaatje.
Is een beetje hetzelfde. Je betaald voor de traditie, de afwerking, de ambacht met als resultaat een horloge wat niet zo nauwkeurig loopt als een quartz.
Het is juist knap dat ze met dergelijke methodes zo nauwkeurig en precies kunnen werken. Dat is niet anders bij Breguet.
I know…!
het gaat me niet om een geprinte kwarts oid, ik vind alleen bij dergelijke bedragen…, afijn la maar, zoals gezegd… ik ben een zeikerd… 
Denk het, want er is simpelweg niks beters,… hier zul je het mee moeten doen.
Vraag me wel af of je goed kijkt naar de foto in kwestie. Het lichte op de zwarte lijn is een refelectie,… hopelijk heb je dat wel gezien.
Flickr doet het weer, hieronder bijvoorbeeld de afwerking van mijn Vacheron die nog meer te wensen overlaat:

Ingezoomd, ook hier is het witte slechts een reflectie, maar je ziet hier bijvoorbeeld meer uitlopers, zal ook deels komen door de structuur van de wijzerplaat. Oh en yep, ik zie daar ook een klein stofje dat nog op het glas ligt; shame on me. 

Hier nog een betere foto (zonder reflectie) van het horloge van je post: