Nieuwe Patek Phillipe 6711 in aantocht?

Met het verschil dat Rolex dat natuurlijk als merkidentiteit wil uitstralen. Rolex is vanaf dag 1 bezig om het merk neer te zetten als het merk voor robuuste waterdichte horloges

Kijk maar naar de meeste uitingen van beide merken. Rolex gaat over stoere duikers, bergbeklimmers en kapiteins van onderzeeërs. Een Sub past perfect in dat plaatje en is mijns inziens het model dat het merk belichaamd.

Kijk dan naar de uitingen van Patek. Daar zie je voornamelijk middelbare mannen die in een cashmere trui, lekker warm binnen met hun kinderen aan het spelen zijn. Daar hoef je geen stalen horloge voor te hebben.

4 likes

Ik vind hem wel mooier zonder datum

Fixed

6 likes

hahaha!

Ik heb daar wel al rekening mee gehouden.
Mijn zoontje weet dat er een Speedmaster klaarligt voor als hij oud genoeg is.

Hij weet ook dat ie met z’n vettige vingertjes van mijn Patek moet afblijven. Nu, en na m’n dood!

5 likes

:grin:
Stiekem ben ik het hiermee helemaal eens. Een stalen sporthorloge moet een horloge zijn dat je draagt wanneer het echt tegen een stootje moet kunnen. Toolwatch in feite. Wordt een stalen horloge echter gezien als statussymbool, sierraad of beleggingsobject, verliest het zijn nut en intentie. En dan wordt het eigenlijk een banaal ding.

2 likes

En om het toch even over geld te hebben… als je als bedrijf ziet dat particulieren en dealers je horloge voor meervouden van jouw eigen vraagprijs kunnen verkopen, dan zou ik die toch liever zelf binnenhalen. Zeker als gevestigd merk met gecompliceerde stukken in de catalogus die in die prijscategorie vallen. Je kan natuurlijk een bestaand model niet zomaar even x3 doen in de catalogus natuurlijk. Kan me niet voorstellen dat dit niet ter sprake gekomen is op HQ :thinking:

Dus ofwel willen ze dat klanten hun andere stukken kopen ofwel gaan ze een duurdere versie uitbrengen in edelmetaal (om toch de sportmodel hype niet geheel te laten liggen in de toekomst). Hoe dan ook, ik vind het een goeie beslissing en ik hoop dat ze niet met een opvolger komen. Focus op de edelmetalen, complicaties, haute horlogerie :slight_smile:

Hmm. Op deze foto vind ik de PP toffer dan de AP. Ik dacht vroeger net het omgekeerde te vinden.

2 likes

Zeker. En niet alleen op deze foto. De PP is niet zo fotogeniek lijkt het. Eén keer een blauwe omgehad en ik was diep onder de indruk.

1 like

Dit is net de verkeerde versie van de RO.
Ik heb de 5711 en de 15202st een paar keer naast elkaar gezien, dan wint de 15202st het echt als je het mij vraagt.

1 like

Ik de de PP mooier, maar de APRO zou ik graag ooit nog eens in mijn collectie toevoegen. Misschien later, als ik groter ben.

Ik kon in de gauwigheid geen foto van beide met blauwe plaat vinden. Dan wordt de 5711 altijd vergeleken met de 15202. Nou, mooi beide discontinued na dit jaar. Ik heb ze allen kunnen proberen en kan verzekeren dat de 15500 kwalitatief veruit het beste aanvoelt.

Bij de Nautilus heb ik altijd Prins Charles en Pieter van Vollenhoven voor ogen. Vraag me af waarom. :smiley:

Hoe zeker kunnen deze merken zijn dat het niet op termijn omslaat, denk aan tulpenmanie. Als bv een Sub anderhalve/twee keer duurder wordt RRP, alleen maar door de grijze markt, en de muziek stopt dan heb je toch tov de concurrentie een te duur artikel in de winkel. Ga je dan weer de prijs verlagen c.q. genoegen nemen met minder winstmarge waardoor het vanaf dan magere jaren worden tov de vette jaren.

Liever schaarste dan jezelf uit de markt prijzen inderdaad. Daarom zou ik in hun plaats niets in de plaats brengen. Als ze nu een witgouden uitbrengen, om dan later terug staal erbij te maken, dan zou ik me wel genaaid voelen.