Persoonlijk vind ik het uurwerk minimaal zo belangrijk als het visuele plaatje, dus een vergelijk Piaget - Patek Philippe gaat dan - imo - compleet mank.
Absoluut geen concurrenten…
Het woordje compleet vind ik dan wrl weer overdreven. Ze zijn geen concurrenten van elkaar, maar piaget zit op een heel hoog niveau met zijn uurwerken. Ik zou er zelf niet snel een kopen, maar dat heeft niets te maken met hun uurwerken.
Okay, wat dik aangezet. Zijn beide mooie uurwerken, maar voor het (lees: mijn) gevoel heeft een PP veel meer P.O.O. dan een Piaget. Dat bedoelde ik er eigenlijk mee te ‘zeggen’.

Als je de twee simpelste uurwerken van de 2 merken tegenover elkaar zet zit de Patek op een hoger niveau. Veel fraaier om naar te kijken.
Neemt niet weg dat Piaget hele mooie eigen uurwerken maakt zoals onderstaande:
Als dresser vind ik zoiets heel erg fraai:
De nautilus wat mij betreft. De enige van die 3 met een langere historie
… en o.a. omdat die imo een mooier uurwerk heeft en perfect in balans is. Kijk alleen naar de verhouding kast - kroon - band…
De nautilus is dan ook een stuk duurder meen ik dan de aquanaut.
De Nautilus is mijn grail…enigszins ingetogen, maar perfect tot in de details.
Net omgehad hier in Kuala lumpur.
Erg mooi. Tja, tis geen Patek, maar ook 1/3de van de prijs bijna. Daarbij had piaget al andere cushion shaped horloges.
Ik vind het maar een rare kast design. Totaal niet aantrekkelijk en lijkt erg uit proportie met de stalenband eraan. Is dit zekers te weten geen Snapchat filter die er over heen hangt?
Ja, excuses voor de kwaliteit foto… Hier in Azië zit er altijd folie omheen m…
Door de vorm vind ik hem iets vrouwelijk. Daarnaast heeft hij wat mij betreft ook niet de wow factor die andere horloges (vergelijkbaar qua prijs) wel hebben.