Wat vinden we van de nieuwste Piaget, de Polo S.
Met omgerekend € 8440 Euro nog altijd een stevige prijs voor de meesten, maar als stevige concurrent van de Patek Philppe Nautilus en Audemars Piquet Royal Oak, klinkt de prijs ineens een stuk gunstiger.
Ik vind het persoonlijk een geslaagd sportsjiek horloge, al lijkt het wel veel op elkaar.
Vind het best een mooi horloge, maar lijkt inderdaad sprekend op de Nautilus. Dan vind ik het wel veel geld en zou ik liever door sparen voor bijv de royal oak.
Ik vind hem helemaal niet lijken op een nautilus, meer op de goedkopere aquanaut. Piaget geniet meer bekendheid in Azie dan Europa. Ik denk dat ze genoeg moois en onderscheidends hebben om niet met anderen vergeleken hoeven te worden.
Qua niveau zitten ze voor mijn gevoel op AP en de instap time only patek modellen.
Het gaat mij er niet om dat ze op elkaar lijken of wat ze kosten, maar dat het concurrenten van elkaar zijn.
En in die opzicht is de prijs niet verkeerd.
Het is duidelijk dat het niet in de smaak valt.
Ik zou het persoonlijk ook niet kopen maar vroeg het mij af.
Het is eigenlijk gek dat als een klokje hier heel erg lijkt op een submariner maar onder de €1000,- is, er gelijk een discussie ontstaat tussen wat een hommage is en wat een kopie is.
Ik vind juist dat je mag verwachten van een klok die dezelfde prijs heeft als een kleine auto, dat die origineel karakter heeft. Dit is net zoveel copy/hommage als de bekende en veel besproken voorbeelden hier, maar omdat er een prijskaartje aan hangt is dat anders ofzo…
Ja, het is geen Aquanaut/Nautilus Travel Time, maar heeft wel alle kenmerkende eigenschappen:
indices á la Nautilus
bezel gebrusht
Zelfs de metalen band is sterk 'geïnspireerd’
de dial heeft hetzelfde ‘reliëf’
Iets wat duur is hoeft nog niet mooi te zijn. Ik vind ze niet aantrekkelijk met die kast. Als ik ze wel mooi vond kon ik ze trouwens ook niet betalen, dus ‘who cares’