Onlangs drie horloges aangeschaft die ik effe wil showen. De eerste is een Squale 1553 in donker blauw PVD met Alfa Romeo logo. Deze heb ik een tijdje geleden op MP gekocht als niet werkend. Ik heb er een nieuw uurwerkje in laten zetten (quartz) en een nieuw glaasje. Het originele glaasje ging kapot toen ik horloge op de plavuizen liet kletteren :X. De tweede is een Citizen Wingman. Toen Marco-T zijn collectie liet zien viel m’n oog meteen op dit model. Ik ben altijd al een digi/analoog horloge willen hebben en deze is precies mijn smaak. Toevallig stond exact hetzelfde model te koop in de UK. 4 dagen later was het horloge in m’n bezit. Marco heeft niets te veel gezegd, de kwaliteit en afwerking is erg goed (en het bandje inderdaad flut). De laatste is een stukje Hollands glorie;). Een echte Prisma Daytona. Gevonden in een tweede hands zaakje, compleet met kussen en doos. Ik kon hem niet laten liggen. Ik weet nog niet of ik ze alle drie ga houden. Maar tot op heden ben ik er content mee.
De Prisma is trouwens ook een hele aparte, hoe oud
is deze eigenlijk?
Ik weet het niet. Ik geloof niet heel oud. Ik heb het horloge nog niet open gehad om het uurwerk te bekijken. Tis idd een leuk model, ik kan er helaas weinig over terug vinden op internet. Het rode wijzertje geeft trouwens aan of het alarm aan danwel uit staat. (tu)