Nieuwe Rado Ceramica Automatic

Voor het eerst automatische uitvoeringen …

.

.

.

.

Vanaf $ 2.500

9 likes

Als je die leuk vindt, is dit misschien ook iets. Stuk goedkoper, ook een automaat :slight_smile:

https://outlets.mcarthurglen.com/en/nl/designer-outlet-roermond/offers/lns-hour-passion22/

Dat ankertje doet ‘t!!!
Mooi!!!

1 like

Heeft al iets minder de “dames horloge look” in vergelijking met oudere modellen :slight_smile: (formaat)

Mooi hoor. Maar goed, met dikke polsen ben je al snel Rado(e)loos

1 like

Wit keramische horloges zijn ook erg mooi.

Ouwe modellen zijn gelukkig lekker groot, niet van keramiek deze maar gehard staal. (Wolfraam carbide)

2 likes

Wolfraamcarbide is keramiek. :wink:

Nee… wolfraamcarbide Is hardmetaal.
Keramische materialen kunnen wel op metaalondernemer basis gemaakt zijn, zoals aluminiumoxide.

Rado is toch wel echt bijzonder! Ook deze laat dat zien.

Zo wordt het wel vaak genoemd, maar volgens mij is dat onjuist. Het is een chemische verbinding van Wolfraam en Koolstof, waardoor het onder de definitie van een keramiek valt. Een keramiek is namelijk een verbinding tussen twee materialen, vaak een metaal en een niet-metaal.

Precies, een (hard) metaal is electrisch geleidend, een Keramiek per definitie niet.
Nu zijn er tegenwoordig wel (technische) keramiek soorten die wel geleiden, maar da’s waarschijnlijk keramiek dat zijn gewicht in goud meer dan waard is, en alleen maar in een laboratorium gemaakt kan worden…

Hardmetaal, is een gesinterde composiet van een carbide van een metaal, in een matrix met een metallisch bindmiddel, meestal Kobalt.
de Carbide en het Kobalt worden als poeders bijeengevoegd, en onder hoge druk en temperatuur “gebakken”.
Dit proces heet Sinteren, het Kobalt smelt samen, en vormt zo de “matrix” waar de Carbide als Aggregaat in zit.

“Tot zover de les Materiaalkunde voor Dummies” :smiley:

2 likes

Gehard staal bevat weliswaar carbiden, maar is geen Hardmetaal’t is een hard metaal…één spatie maakt een boel verschil…

Nah, niet voor mij.

Ik vind Rado sowieso een nogal chaotische model politiek voeren.
En dan de RRP! Je krijgt ze in de USA bijna gratis bij een zak chips.

Een paar klassieke tijdloze beauties is waar ze het van moeten hebben.