Nieuwe re-issue van de Seiko 'Naomi Uemura' SLA049 en SLA051

Maar je hebt hem toch weer weggedaan ???

Ja dat kwam omdat ik moest kiezen tussen de Tudor Black Bay Black 79230n en de Marine Master 300 en toen won de Tudor. En die zou voor mij persoonlijk zo weer opnieuw winnen. Maar dat neemt niet weg dat de Marine Master 300 echt een fenomenaal horloge is. You just can not have them all, helaas…

3 likes

MM300 is ook prachtig maat voor mij te hoog. Ooit de reden om mijn Cameron Deep Blue te verkopen. Il ben idd meer van ce beach to boardroom en dressy horloges.

1 like

O, jammer, ben nu op een James Cameron aan het wachten al twee maanden, hoop hem over niet al te lange tijd te krijgen. :grinning_face_with_smiling_eyes::+1:

Prachtig horloge
Ik ben helemaal klaar met Rolex (‘s distributie beleid)
Ooit nog eens een Celini wellicht

1 like

Inderdaad soms frustrerend :sob:
Maar gelukkig zijn Seikos over het algemeen gemakkelijker te koop.:grinning_face_with_smiling_eyes:

laat me raden, limited tot het aantal kms van zijn tocht van 12.500 km zeker en qua prijs de minimaal een tiende… Oftewel ze mogen hem houden.

1 like

Deze is hoog en zwaard. Had hem een weekend geleend en ik vond hem niet comfortabel zitten op mijn 17,5 cm pols

1 like

Hij is kleiner dan mijn Tuna Emperor en even groot en zwaar als mijn Oriënt saturation mij zit alles goed van 40mm tot G-Shock 55mm, gemakkelijke pols.

2 likes

Bedankt voor het (her) posten! Ik heb je topic wel een keer gezien maar duidelijk niet aandachtig gelezen. Deze keer heb ik de tijd genomen om ook het topic op het Franse forum te lezen (met behulp van Google translate).

1 like

Toffe combi zo :ok_hand: Van welke aanbieder is deze tropic? Of is het een hoofdletter T Tropic? :grin:

Hoofdletter T omdat het een echte Tropic strap is. Merk is nieuw leven ingeblazen. Aan de prijs maar wat mij betreft voldoende waarde

Zie hier de antriciet grijze Tropic :wink: op de Seiko limited

2 likes

Heel gaaf!

Eigenlijk is het wel grappig dat de 6105-8110 waar het nieuwe eerbetoon op gebaseerd is dus niet eens zijn eigen Seiko was. Natuurlijk is het een tof verhaal, maar als het om Uemura’s eigen Seiko ging hadden ze eigenlijk een moderne versie van de 6159-7000 als Uemura limited uit moeten brengen.

Deze nieuwe limited lijkt er wel op, maar dit is geen Uemura tribute volgens mij.

1 like

Ik vind dan toch mijn 033 geslaagder. De datum plaatsing, de rustigere wijzerplaat en het betere uurwerk. Die stalen band zou ik wel willen zien :sweat_smile:

12 likes

Die 033 heeft ook een veel hoogwaardiger uitstraling maar is volgens mij wel van een ander prijsniveau.

1 like

Schitterend Jaap! Heb je deze in je privé collectie? Echt een dijk van een horloge :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

1 like

Ook de Willard van 1000 euro is echt al een hoogwaardig horloge.
Om dan meer als het dubbele voor een 8l 35 caliber te vragen, vind ik wel behoorlijk duur.:sob:

2 likes