Seiko heeft eindelijk erkenning gegeven aan het verhaal van Naomi Uemura en heeft nu twee moderne reissue modellen vernoemd naar hem. Naomi Uemura was een Japanse ontdekkingsreiziger die zelfstandig een tocht van 12.500km naar de noordpool aflegde met een Seiko 6105 later ook bekend als Uemura / Captain Willard om de pols.
Ter ere van de 80ste verjaardag van Naomi Uemura (als hij nog leefde) heeft Seiko deze reissue uitgebracht.
De blauwe versie is gelimiteerd op 1200 stuks en kosten 3200 euro. De zwarte is niet gelimiteerd en kost 3000 euro. Beide daarmee aanzienlijk goedkoper dan de eerdere SLA033. Zowel de SLA049 en SLA051 hebben een 44mm kastmaat en onderhuids voorzien van een 8L35 uurwerk met 50 uur power reserve.
Het enige minder geslaagde vind ik de datum op 4/5 uur. Van mij hadden ze de datum weg mogen laten en anders op gewoon 3 uur.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Vind ze wel geslaagd maar imo niet echt vernieuwend. De groene Willard kun je al voor rond de 1.000 euro bemachtigen. Alhoewel in de nieuwe uiteraard een veel beter uurwerk zit vind ik dat prijsverschil behoorlijk groot.
Ik moet zeggen dat de datum plaatsing op deze nieuwe modellen echt beroerd is. Hadden ze beter geen datum kunnen doen. Ben ik benieuwd hoe de ‘Speedmaster-stijl’ stalen band in het echt uitpakt.
Ik vind hem een beetje duur met 3k. 2k-2.5k was meer op z’n plek geweest. Heeft namelijk dezelfde caseback en sluiting als de 1-1.5k Seiko duikers zoals de Uemura SPB15X of de 62mas SPB14X reissues of de nieuwe MM200 SPB18X