Nieuwe re-issue van de Seiko 'Naomi Uemura' SLA049 en SLA051

Hallo allemaal,

Seiko heeft eindelijk erkenning gegeven aan het verhaal van Naomi Uemura en heeft nu twee moderne reissue modellen vernoemd naar hem. Naomi Uemura was een Japanse ontdekkingsreiziger die zelfstandig een tocht van 12.500km naar de noordpool aflegde met een Seiko 6105 later ook bekend als Uemura / Captain Willard om de pols.

Ter ere van de 80ste verjaardag van Naomi Uemura (als hij nog leefde) heeft Seiko deze reissue uitgebracht.
De blauwe versie is gelimiteerd op 1200 stuks en kosten 3200 euro. De zwarte is niet gelimiteerd en kost 3000 euro. Beide daarmee aanzienlijk goedkoper dan de eerdere SLA033. Zowel de SLA049 en SLA051 hebben een 44mm kastmaat en onderhuids voorzien van een 8L35 uurwerk met 50 uur power reserve.

Het enige minder geslaagde vind ik de datum op 4/5 uur. Van mij hadden ze de datum weg mogen laten en anders op gewoon 3 uur.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Deze reissue van de Uemura is:

• Geslaagd
  • Niet geslaagd

0 stemmers

7 likes

Mooi en een beetje buiten de lijntjes gekleurd. Daar hou ik wel van.

Mooi horloge maar er zijn toch al re-issues van dit model in meerdere prijsklassen? :thinking:

1 like

Vind ze wel geslaagd maar imo niet echt vernieuwend. De groene Willard kun je al voor rond de 1.000 euro bemachtigen. Alhoewel in de nieuwe uiteraard een veel beter uurwerk zit vind ik dat prijsverschil behoorlijk groot.

2 likes

Vind de vorige mooier. Komt door de datumplaatsing.

10 likes

Ik moet zeggen dat de datum plaatsing op deze nieuwe modellen echt beroerd is. Hadden ze beter geen datum kunnen doen. Ben ik benieuwd hoe de ‘Speedmaster-stijl’ stalen band in het echt uitpakt.

3 likes

Klopt en deze zit er qua prijs precies tussen in. SPB15X serie op 1100-1400 euro. Een de SLA033 was volgens mij 5000+.

1 like

Ik ben nog iets te boos over de nieuwe Alpinist om hier objectief op te kunnen reageren, maar die blauwe vind ik er op zich wel fijn uitzien.

3 likes

Tell me more. Waar ben je boos over? Nieuwe Alpinist is toch best fraai. Datum loupje is minder mooi, maar valt wel mee te leven toch?

1 like

Ga lekker een taartje eten vandaag… gefeliciteerd!

Laat gaan… wat het ook was :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

On topic… heel erg mooi, maar te duur… 3k…:grimacing:

Lol, waar ben je zo boos over dan :smiley:

Ik vind dat Seiko moet kappen met regular Prospex’s uitbrengen met één a twee minimale extra’s en een LE aan plakken om het voor 3k te kunnen slijten.

Bullshit SeiKo.

6 likes

Vind ze wel geslaagd.

Ik ben boos over de datumpositie en over het ontbreken van de naam ‘Alpinist’ op de plaat.

En dat ze deze geen 20ATM hebben gegeven.

Mede daarom vind ik 3k te veel geld.

EN TOCH WIL MOET IK HEM HEBBEN

10 likes

Thanks! :beers:

Zeg die Alpinist maar af dan… :wink:

Verdient wellicht een ander topic…

1 like

Eens. :+1:

Back om topic hier. Ik vind die blauwe tof.

Ik vind hem een beetje duur met 3k. 2k-2.5k was meer op z’n plek geweest. Heeft namelijk dezelfde caseback en sluiting als de 1-1.5k Seiko duikers zoals de Uemura SPB15X of de 62mas SPB14X reissues of de nieuwe MM200 SPB18X

1 like

Die strap maakt een hoop goed. Go for it :+1:

2 likes