Ik zeg; helemaal eraf!
Verder zijn ze geslaagd. Erg cool.
Seiko says the change is to maximize legibility in the dark. The 8L35 has traditionally been used in a date-at-three fashion, exemplified by the SLA033. Around the HODINKEE office, there’s a theory that the date was moved in order to comply with updated ISO standards requiring luminous plots at all 12 positions.
8l35 is wel een meer highend movement van Seiko.
Ik vind ze gaaf. Kan wel leven met de datum plaatsing… al was no date ook goed geweest.
Veel mooier zonder datum
Ja dat klopt. Daarom zou ik 2k-2.5k meer op z’n plek vinden.
Ik snap écht niet dat ze in 2017/2018 een rebranding doen van Grand Seiko om het hogere segment in te vullen en dat dan met Limited Seiko’s in de weg gaan zitten.
Ik had meer lange termijn visie verwacht van onze Japanse vrienden.
Dat 8l35 movement zit volgens mij alleen in duurdere horloges.
Van mij hadden ze er ook een eenvoudiger movement in mogen stoppen.
Ligt het nou aan mij of probeert Seiko nu echt overal een SLAatje uit te slaan?
Strax gaan ze nog een re-issue uitbrengen van het model waarmee de eigenaar voor het eerst ging poepen.
Iedereen raakt toch zo het overzicht kwijt?
Wat mij betreft niet geSLAagd.
Ik vind’m echt heel gaaf, zowel het horloge als het Uemura verhaal. Maar, pff 3k voor een blauwe Turtle?
Ja klopt is Marine Master 300 territorium. Maar vind het wel jammer ze de band en caseback hetzelfde hebben als relatief goedkopere horloge uit hun collectie. Hadden ze ook wel wat meer bijzonder mogen maken voor die prijs…
Dit is onjuist. De Captain Willard / Uemura is een heel ander model dan een Turtle. Ook historisch gezien.
Tijd voor een brilletje
Akkoord, dat ziet er goed uit
Waarom de 1000e 6105-8110 reissue en niet nu een keer een 6105-8000 doen
Even voor de vintage leken wat is het verschil?
Wat is het verhaal achter de Turtle?
Uemura die in een wak pleurde.
Saaiere case
Gewoon een heel ander model.