Nieuwe re-issue van de Seiko 'Naomi Uemura' SLA049 en SLA051

Bijna alle oplossingen in 1 horloge

3 likes

Ik vind het een heel mooi model datum plaatsing stoort mij niet, ik heb het ook op mijn Emperor.
Zonder datum zou inderdaad mooier zijn, vooral omdat een datum op een duiker niet een pré is.
Verder ben ik het eens dat hij te duur is rond 2300 zou ik hem wel willen.:joy:

Voorlopig maar met deze, zeker geen verkeerde keuze.

4 likes

Ik zie wel dat Seiko eerst een luxe versie en een instapversie brengen van een heruitgave van een gewild historisch model.
Bij de basisversie zit er meestal een limited versie met aangepaste kleurtje.

Vervolgens als alle luxe versies uitverkocht zijn en de prijs omhoig gaan op de 2de hands markt, komen ze af met een versie die er op lijkt en goedkoper is dan de luxe versie.
Dat moet pijn doen voor de eigenaars van de luxe versie. Dit gebeurt nu al een paar keer.

1 like

Ja en nee. Een SLA033 koper is een ander persoon dan een SPB051 of SPB053. Net zoals een Marine Master 300 koper en andere koper is dan een MM200 koper. Voor hun is er maar een en dat is het top model met 8L35 uurwerk.

1 like

Inderdaad niet de mooiste gang van zaken, maar meestal staat de luxe versie toch op een veel hoger niveau.

Niet geslaagd. Een werkelijk oerlelijke kast (al die bolle turtlemodellen :weary: ) , en die datum plek slaat nergens op.
Smaken verschillen.

Ben ik het deels mee eens.
Ik heb nu een sla023 in bestelling staan. Een tijdje terug heb ik mijn MM200 (SPB077) verkocht. Daar heb ik stiekem wel een beetje spijt van. Er gaat naast de MM300 straks echt ook wel weer een MM200 komen.

Er is een groot verschil tussen de verschillende turtle kasten. Deze dragen weer heel anders dan de normale turtles

1 like

Natuurlijk, natuurlijk. Ik maak ook maar een grapje en zou natuurlijk veel liever een van de nieuwe SLA’s hebben :grin:

Was dat niet ook echt een andere kast? Andere maatvoering ook toch?

Leuke horloges, indrukwekkende geschiedenis… maar ik ga geen Seiko kopen voor 3000 euro…🤷

1 like

Van deze onregelmatige ‘Brush’ zou ik gek worden!
:grimacing:

De legende is dat zijn door Rolex gesponsorde Explorer het tijdens een poolexpeditie begaf, en hij toen maar switchte naar zijn eigen horloge (een 6105), die de expeditie wél overleefde. Vervolgens droeg hij deze Seiko tijdens al zijn avonturen.

1 like

Dat zou inderdaad tof zijn, de wat strakkere lijnen zijn denk ik ook mooi uit te lichten met een mooie luxe afwerking.

1 like

Was het echt deze die hij droeg dit type nummer?
Zelfde als Captain Willard?
Seiko 6105-8110 !
Dan wist ik het niet wel leuk om te weten.

2 likes

Dit is de foto die zo nu en dan opduikt van het horloge.

img01

2 likes

Klopt en de koper daarvan is een andere koper dan de niet luxe versies.

1 like

Vind de MM200 echt wel van een veel lager afwerking niveau. Mijns inziens totaal overbodig indien een MM300 in de collectie…
Zou dan eerder voor een Uemura SPB153 of 62mas reissue gaan.

1 like

Maar gaat het om de 8110 ?

1 like