Nieuwe regel: alleen nog maar zelfgemaakte foto's posten

Het probleem zou kunnen worden opgelost door te linken naar foto’s ipv de foto’s zelf te posten

1 like

Formeel ook niet. Kijk maar naar Geenstijl vs Patricia Paay…

Daar is dus geen duidelijkheid over maar Jur is driftig aan het typen…

Daar kwam wat meer bij kijken…

Het gaat om copyright, dus een link mag dan toch wel ?

De positieve kant van deze beslissing is, dat we nu allemaal een fatsoenlijk fototoestel gaan aanschaffen, een mooi fototentje gaan inrichten, een gebalanceerde belichting toepassen en onze eigen foto’s vol trots hier gaan plaatsen. Ik zie er naar uit!

2 likes

Dit lijkt mij wel een goed idee inderdaad :+1: Dan zou ik verder geen probleem meer zien :laughing: :wink:

Net mijn gedacht, zo kan je niet meer discussiëren over nieuwe horloges of aanbevelingen enz. Ik kan me voorstellen dat het van de kant van de horlogewebsites komt (Fratello, ABTW, Hodinkee ed…), als je hun foto’s hier plaatst hebben ze de views niet meer. De horlogefabrikanten zullen er inderdaad wel niet rouwig om zijn.

1 like

En ik neem aan dat in off topic dit ook voor andere dingen geldt. Geen foto meer van een binnenkort te verschijnen vulpen.

2 likes

Geblokkeerde link?

Nog meer geld uitgeven dus :wink::smiley:

Nee sorry, was heel flauw van mij. Al weg gehaald

1 like

Dan kunnen we alleen de ‘… only’, NA en te koop topics houden ongeveer. Bij dezen hebben alle leden van horlogeforum het auteursrecht over de door mij hier geplaatste foto’s (al zijn dat er niet veel).

Oh jee dit is best een dingetje nog :grimacing:

Verwijzen naar een bron is niet voldoende om foto te mogen plaatsen. Aan de andere kant zal niemand er moeilijk over doen.

3 likes

Ooh, laat maar dan… :sweat_smile:

Dit is het 100%.

1 like

Het is wat mij betreft ook te zot voor woorden. We maken hier hartstikke reclame voor merken door foto’s van hun website te plukken en te zeggen: “ kijk eens wat mooi”.
Wat wil je nog meer.
Feit is dat we de regelgeving tegen hebben en er ook bedrijven zijn die hier aan verdienen. Ze struinen foro af op zoek naar afbeeldingen, benaderen de eigenaar en op basis van no cure, no pay starten ze een procedure.
Tot wij het helemaal uitgezocht en dichtgetimmerd hebben is dus nu even deze regel.
Verborgen agenda van de regel is dat ik nu zonder overleg met jullie meteen een foto kan verwijderen.

Wat mag nu precies wel en niet?
Zelfgemaakte foto’s mag altijd!
Dus een pols- of etalagefoto van S&C is geen probleem
Tekeningen ook geen probleem
Linkjes naar een foto of website is ook geen probleem.
Het plaatsen van een foto die je niet zelf heb gemaakt mag dus niet. Het vermelden van de bron maakt in deze niets uit.

Ander websites hebben dit niet?
Ik heb even gezocht op drie fora. Twee daarvan hebben het in de regels

23 likes

Gewoon vermelden bij wie het copyright ligt.

De merken kunnen foto’s beschikbaar stellen ‘voor algemeen gebruik’

Foto’s plaatsen in een afgeschermd gedeelte

Of als we nou gewoon een topic aanmaken en daar alle foto’s van horloges in gooien die wij zelf gemaakt hebben. Dan kunnen we deze via de zoekfunctie vinden en op deze manier alsnog in de verschillende topics plaatsen :+1: (met auteursrechten natuurlijk)

2 likes