Daar is inderdaad een hoop gezeik van gekomen
ahh niks aan de hand dus. dan ga ik nu een paar tekeningen maken voor het ‘wat had ik vandaag willen dragen’ topic.
We kunnen ook toestemming gaan vragen, om te beginnen bij @superc en @vierport en @AmsterdamVintageWatches en @Crownguard.
Ik vond de vraag wel interessant waar de claims vandaan komen. Hoeft niet per se met een naam maar waar moet je aan denken, merken zelf, winkels, fotograven, blogs?
Mag dus wel?
De forum software laat toch automatisch het plaatje zien als je een url plaatst? Dat is dus toegestaan? Of alleen de ruwe url?
Dus zolang dit mag is het prima toch? Een directe link naar de afbeelding op de website.
https://production-fratellowatches.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2019/05/Meistersinger-No3-Bronze-1866.jpg

Nee, ik zie de afbeelding.
Zonder de foto geloof ik… alleen de link mag.
Dat is dus een link.
Kijk maar naar de URL.
Volgens mij niet. Als de eigenaar de foto verwijdert werkt de link niet meer maar is de foto nog te zien.
Ook deze valt onder de categorie “nog uit te zoeken”
Mogen Instagram foto’s wel? Ongeacht wie deze heeft gemaakt?
De afbeelding mag niet getoond worden. Zo wel.
Dank voor de toelichting. Volgens mij verandert er dan helemaal niet zo veel. Moeten we prima mee kunnen werken. Begrijpelijk dat de forumeigenaar enig comfort wil m.b.t juridische en financiële risico’s. Dat zouden we m.i. moeten steunen.
Ook niet.
Deze mag wel idd
Best een verarming van HF. Maar een link zonder dat de foto direct zichtbaar is, mag dat wel?
Als de eigenaar de foto verwijdert is de foto hier ook niet meer zichtbaar, 100% zeker weten.
Dit maakt het niet veel leuker om een forum te bezoeken/beheren lijkt me. Het lijkt mij sterk dat ze dit hard kunnen maken.
En als IK een foto maak van een horloge uit een tijdschrift ofzo, mag dit dan weer wel?