Nieuwe Release: Bremont Hawking

Vandaag aangekondigd, een nieuwe release van Bremont.

Het horloge heeft een datum en retrograde secondeaanduiding op de wijzerplaat.
In de achterkant van het horloge zit een stukje meteoriet en 4 houten schijven van hout van het bureau van Hawking. Het serienummer is geprint in de achterkant op een stukje papier van een van zijn manuscripten.



Er is ook een damesmodel aangekondigd met een meteorite plaat en ‘black-hole’ rotor:


In wit goud met een blauwe plaat in mijn ogen wel een pareltje, maar wel prijzig:
Staal: 7995 GBP
Rosegoud: 17995 GBP
Witgoud: 18995 GBP
Damesmodel: 7995 GBP

9 likes

Eigenlijk wel mooi maar wat een geld!

2 likes

Erg mooi model!

Bij Bremont maken ze geweldig gave horloges, hele dikke toolwatches. Worden ook vaak binnen mijn beroepsgroep gedragen omdat men ze vaak kan kopen met een dikke service discount. Toffe designs.

Maar jezus christus wat prijzen ze zich uit de markt zeg. Een vrij jong merk, zichzelf niet geliefd gemaakt bij de WIS community en nu doen ze alsof ze “haute horlogerie” zijn. Gebaseerd op hun prijzen, althans. Zelf IWC durft dit niet, en dat spul is ook zwaar overpriced.

1 like

Ja, net het live event rond de lancering gekeken en ik vind de herenversies erg mooi. :ok_hand:t2:

1 like

Zie jij dit inderdaad in jouw omgeving? Ik weet dat het in Engeland zo is, maar leuk om te weten dat ze hier ook worden gekocht en gebruikt.

Ik twijfel wat ik daarvan vind. Die echt hoge prijzen gelden toch vooral voor de LE’s. En in dit geval is het een bijzonder horloge met een mooi uurwerk met twee leuke complicaties. Die achterkant met stukje meteoriet en hout van Hawkings bureau… Het is een novelty, maar wel mooi gemaakt en redelijk smaakvol uitgevoerd. En Bremont kennende is de kwaliteit dik in orde.

Ik vind Bremont prachtig… alleen sinds dat ik weet dat ze de boel een beetje in de maling hebben genomen ooit, ben ik iets afgeknapt…

Ik ben ook wel weer gevoelig voor die dingen zoals dat hout etc… dat vertelt een verhaal, emotie… en ach ja ik ben nou eenmaal een emotionele Rotterdammert.

1 like

Beroepsgroep en service discount? Als in… ‘service for your country’?..

1 like

Als ik in de UK ben. Met name bij de RAF worden ze veel gedragen, hier in NLD moet ik de eerste nog bij een collega tegenkomen :smile:

Dat doen ze goed, de designs spreken me vaak ook aan maar je betaalt Rolex money voor een afschrijvingskanon. En dit soort horloges zijn toch bestemd voor een hele specifieke groep liefhebbers…Voor een 20k-ish liever een Glashütte Original PanoMaticLunar dan een high-end Bremont.

Andere landen hebben dat goed voor elkaar. Hier nog niet hoor. Ik krijg hoogstens 15% korting op een Erika’s Original ofzo, maar verder vrij weinig.

1 like

Ja klopt… ik weet nog dat ik in de US was en ze hoorde dat ik bij het korps zat… kon zo doorlopen in de rij😅

1 like

Ik denk dat ze hun nieuwe stulpje terug willen verdienen… Het liefst zo snel mogelijk.

oh ja joh?

Helemaal waar, maar dat geldt voor heel veel horloges. Het zegt mij weinig over hoe mooi of begeerlijk ik een horloge vind. Helaas, want dat maakt het wel een dure hobby.

Nee joh. Je collega’s zien je er al mee uit die helikopter springen. :grin:

En eerlijk is eerlijk: de stalen versie kost 8K GBP, geen 20K.

1 like

True… AnOrdain anyone? :sweat_smile: Ik kan dat wel waarderen.

Ik ga richting de 40, dus ik ben die senior schreeuwlelijk die wat vind van de uitvoering van de jonge gasten :grin: Ik spring niet veel meer :upside_down_face:

2 likes

Prachtig eerbetoon. Doet echt recht aan Hawking :scream:

Staat leuk tussen mijn collectie memento dinerborden. Denk dat ik hem hier naast zet (dragen is immers zonde)

1 like

Topje van de ijsberg. :shushing_face: Maar ik heb wel lol onderweg. :wink:

1 like

Bremont altijd al veel te duur gevonden. Maar ja, is een beetje de IWC-vijver waar ze in vissen. Say no more.

Persoonlijk vind ik dat Bremont wel gavere releases heeft. Ze innoveren niet zo zeer op de uurwerken maar wel meer op de looks en het verhaal.

Zelf zou ik ooit nog een Bremont CodeBreaker willen, maar lastig te vinden.

He Lady Di met een Chinees?

1 like

and:

i did not have my theeth withened

:grinning:

1 like