Ja maar dat is het hem nou net. 39mm is een heel ander verhaal dan 36mm, net als dat 42mm een heel ander verhaal is dan 39mm. Ik heb ook nog nooit iemand horen klagen over de 39mm van de Maen Hudson en de maten van een (vintage) Submariner.
Als ze met een 40mm komen met tapering in de band van 20 naar 16mm én een microverstelbare vouwsluiting koop ik er één. Dan zou het imo een serieuze concurrent van een Sub zijn.
Ik denk precies dit! Een 39 of 40 mm zou een sweet-spot zijn voor veel mensen. Zie inderdaad maar het succes van de BB58 ten opzichte van de reguliere BB.
Ik ben zelf ook afgehaakt op de huidige Seamaster vanwege de maat. Maar was het niet zo dat de kast van de Seamaster was gegroeid om ruimte te bieden aan het in-house movement van Omega? Dat om die reden de kast niet kleiner kan?
Als Omega met een Seamaster <40mm komt heb ik zeker interesse.
Voor mij heel moeilijk om te beoordelen of de 38/39mm SM voor velen “sweet spot” gaat worden of niet. Mijn huidige SMP 42mm zit als gegoten om mijn 17.5cm pols en ik ben van mening dat een diver best wel aanwezig mag zijn.
Ik heb wel eens een Rolex YM 36mm omgehad en deze voelde echt extreem klein, zo’n oude wijven horloge. Terwijl mijn Tudor date+day met 36mm voor mij spot on is.
En er is een reden (x-factor) waarom de reduced Speedmaster (naast de movement) niet bepaald in trek is bij velen.
Ik ook
Ik kan de huidige diameter goed hebben maar ik vind die bracelet geen gezicht.
P.S. Ik zie net dat de Seamaster op staal weer 300 euro duurder is geworden sinds afgelopen zomer. Pff in dit tempo gaat een eventueel nieuw model in 2026 richting de 8k.
Een nieuwe midsize Seamaster met 8800 uurwerk, zichtbodem en keramiek zou voor mij een instant grail zijn! Hopelijk krijgt Omega dan wel de dikte drastisch omlaag.
Tot die tijd geniet ik van deze. 36.25mm en 11 mm dik!
Een midsize (38-40mm) SMP300 op basis van het actuele model design en op rubber (ipv die lelijke on-getaperde band) zou ik direct kopen. Nooit begrepen waarom ze die überhaupt niet maken tussen alle andere eindeloze keuzes qua varianten in specifieke modellen.
Volgens mij zit in de huidige SMP300 exact t zelfde uurwerk als in een AT terwijl de AT ook in 38mm te krijgen is. Dus ik weet niet of die reden helemaal opgaat
Aha oké thanks @whisky! Dan was het niet waar wat ik destijds eens heb gelezen. Maar dat zou goed nieuws zijn. Dan staat Omega niks meer in de weg om een kleinere Seamaster 38 - 40mm uit te brengen. Ik hoop erop!