Inderdaad. Vanwaar dat verschil met een speedmaster pro?
Mee eens.
Inderdaad. Vanwaar dat verschil met een speedmaster pro?
Mee eens.
Ding had niet meer dan 9k mogen kosten. Omega speelt echt bluf poker. Afgelopen jaren 2x prijsverhoging per jaar. Seamaster Professional was bij introductie 4300 euro nu bijna 7000. Gaat nergens meer over.
Het is een bijzondere combinatie van een speedmaster en een Flightmaster. Waar zijn alle kronen aan de kast? En een bezel zoals een speedmaster?
Twee iconen in een horloge proberen te gieten, en je krijgt dit…
Ik ben blij met mijn Flightmaster: De kast, de wijzers, de kronen. Een “acquired taste”, maar prachtig!
Prachtig!
Echt prachtig
En…. De Rolex GMT master een Omega Flightmaster kwamen als horloges voor piloten, met de GMT functie.
Dit model heeft geen GMT functie (ja, alleen als je de chronograaf précies zou timen, zou je deze als GMT functie kunnen gebruiken). Beetje apart?
Iemand de kevlar vezels in de bijgeleverde NATO strap gezien? Het is een deel van de prijs, not.
Uurwerk is trouwens een automaat, geen handopwinder.
Ik koop dan toch liever een Zenith A3817, hou ik nog 1k over.
Totaal niet mijn ding, vind de kleuren niet bij elkaar passen en wat goedkoop ogen.
Ik hou het op dit moment lekker bij mijn speedy en seamaster nttd editie.
Doe mij dan maar een snoopy
Kopen zal ik deze sowieso niet, die tekst op de dial is gewoon niet mooi.
Rare samenvoeging van 2 unieke horloges. Waarom niet 1 pad kiezen Omega…
Het valt mij toch op dat meerdere horloge merken niet optimaal gebruik maken van hun eigen geschiedenis en modellen. De Flightmaster was wel echt een icoon. Waarom deze dan niet terug brengen als je een pilot watch lanceert.
Seiko heeft er ook een handje van. Marinemaster van de wijzerplaat halen en nu weer terug laten komen op een 13 in een dozijn Seiko zonder monobloc kast.
Wat dat betreft kunnen deze merken nog veel leren van Rolex of IWC. Die blijven over het algemeen wel erg trouw aan hun eigen geschiedenis en modellen.
Belangrijk om hier te weten is dat Omega deze ook geen Flightmaster noemt, maar Pilot - Flight Certified.
Wellicht bewaren ze de naamFlightmaster ooit nog als heruitgave met de originele kast. ( al lijkt me die kans niet heel groot)
Veel horloge-nerds onder ons denken vooral vanuit de hobby zelf, maar een merk als Omega overziet de hele markt en produceert met een commerciële inslag.
De originele flightmaster zal ongetwijfeld een icoon zijn binnen onze liefhebberij, maar is ‘t dat ook in de normale mensen wereld?
Denk dat het bij een dergelijke release gewoon moet gaan of je ‘m mooi en ‘t geld waard vindt. Is ‘ie geschiedenis technisch verantwoord, wat maakt ‘t uit?
Ps. Doe mij er maar eentje
Het enige pilot gedeelte zit hem voor mij in de subdial op 9.
Robert-Jan Broer heeft het over een dial in de vorm van een target. Ik vind het meer een kunstmatige horizon zoals je die in vliegtuigen kunt vinden.
Dit is denk ik ook hoe je deze release moet zien, en juist door die minder uitgesproken kastvorm zal deze breder in de smaak vallen.
Daarnaast willen de puristen toch de echte oude.
Mooie accenten .
Ik vind 'm mooi, maar bijna 50mm lug-to-lug op mijn 16,5 cm pols…