Nieuwe release: Tissot Sideral

Zou me niks verbazen als ze net als bij de PRX een chrono toevoegen aan de Sideral lijn.
Of ze dan net als het origineel voor een bullhead gaan betwijfel ik.

Het origineel uit de '70

PS: je hebt ze ook met ronde subdials, die zijn een stuk zeldzamer.

3 likes

Eigenlijk moet je de gekleurde bandjes even wegdenken en kijken welke kast/wijzerplaat het mooiste is. Je kan er nl ook een zwart bandje bijbestellen als het goed is.

De ‘rode’ is zonder het bandje namelijk vooral grijs en eigenlijk de meest rustige/‘normale’ van de drie. Met zwarte band is dat bijna een gewone diver.

Geel en blauw hebben echt die kleur prominent op de dial – en blauw zelfs in de kast. Vraag me af of die blauwe flakes niet gaan vervelen, moet je mooi vinden.

Maar bij een horloge als dit is het (denk ik) leuker om juist voor kleur te gaan. Dus twijfel tussen geel (de ‘klassieke’ kleur van de voorganger uit de '70s) en blauw. Maar eens ergens gaan passen binnenkort, want denk dat ze ook best groot dragen.

PS: Jammer dat de kast niet gewoon monobloc/dicht is zoals origineel, lijkt me mooier. Of ze hadden de achterkant mooi zwart PVD kunnen maken, dat oogt wat uniformer. Nu ziet dat er een beetje gekkig, als het niet in dit horloge hoort. Maar goed…

Ben ik dan de enigste die er niet warm voor loopt? Die datum stoort ontzettend. Zeker als je het vergelijkt met het origineel, die ik veel mooier vind.

Mooi.
De rode had iets consequenter rood mogen zijn voor mij!

Ik eerlijk gezegd ook niet. Leuk maar niet meer dan dat.

1 like

Ze hadden hier, net als bij de PRX, ook wel een Quartz versie van kunnen lanceren (misschien doen ze dat nog?). Bij zoiets als dit, dat je voornamelijk voor het design koopt (of juist niet) is een (goeie) Quartz erin ook prima.

4 likes

Heel erg gaaf! :+1:

2 likes

Heel leuk voor de zomer!

De kast lijkt wel wat aan de grote kant op het filmpje van Monochrome, maar hij is licht dus dat maakt veel goed. Ik had misschien de kleuren wat warmer of meer vintage gemaakt, maar het kan ermee door :sunglasses::+1:

1 like

Wat een leuke verrassing. Super sportief en perfect voor de zomer. Maar …. wacht …… volgens mij heb ik al iets dat er erg op lijkt ……

27 likes

Sorry Ben ik de enige die hem lelijk vind.

5 likes

Ik vind hem er goedkoop uitzien

1 like

Heel mooi deze nieuwe uitgave :ok_hand:

2 likes

Nu al??
De goede man heeft mij ooit een horloge verkocht die hijzelf nog niet eens ontvangen had.
Dus erop tijd bijzijn is een vereiste

2 likes

:rofl::+1:

1 like

Ik ben geloof ik de enige, maar vind het helemaal niets… Echt een hoog kermis gehalte voor een wel erg hoge prijs.

Oh gelukkig, een enkeling was mij voor.

5 likes

Ik vind de wijzerplaat en bezel totaal niet mijn smaak…it’s a :x: for me…

1 like

De rode is wellicht wat neutraler, zeker op een andere band, maar dan lijkt het me wel wat. Alhoewel, ik heb mijn zomer horloge al binnen.
Kastvorm, wijzerplaat, gebruikte materialen en uurwerk zijn voor de prijs echt wel oké :heavy_check_mark:

Heet ie daarom zo? Sidderaal? Wel aparte naam voor een horloge.

1 like

Ik vraag me af of dit horloge mensen ‘afschrikt’

:nerd_face:

En toch even in huize @daffie blijft

ik hou op met flauwe grappen.

2 likes