Nieuwe releases van Omega?

Hey! Aangezien baselworld niet is doorgegaan dit jaar en het release schema van veel merken overhoop is gegooid, vroeg ik mij af of iemand weet wanneer Omega met nieuwe modellen komt? Ik zie drie nieuwe modellen die dit jaar zijn geïntroduceerd? Maar normaal komen er toch veel meer?

Ik hoor ook iets over een opvolger van de Speedmaster? Is er daar al wat meer over bekend?

Daarnaast ben ik ook benieuwd naar jullie wensen voor een nieuw model? Ik hoop op een nieuwe mooie Speedmaster of Planet Ocean.

Lastig te zeggen.
Maar kijk anders even naar die van @Jurtz.
Niet nieuw wel erg lekker.

Hopelijk niet weer 325 Ltd editions.
Iets heel nieuws zou mooi zijn.

2 likes

Hoop dat ze ooit weer een midsize Seamaster Pro uitbrengen zoals ze vroeger deden. Ook mogen de duikers wel een stuk platter, hoewel ik weet dat dat moeilijk is met zichtbodem en co-axial uurwerk.

2 likes

:+1: :+1: :+1: :+1: :+1: :+1:

Waarom zou bij Christopher Ward de C60 Trident de 40 mm. toch de best verkochte uitvoering zijn, boven de 38 mm. (tonnetje, ik kan het weten) en 42 mm.?!?

1 like

Waarschijnlijk omdat 40mm het beste past op de gemiddelde pols. Mijn polsen zijn echter smaller dan gemiddeld dus midsize (36-38mm) is voor mij ideaal.

3 likes

Ik heb de 36,25 mm. SMP in quartz uitvoering gehad. Eigenlijk ietsje te klein maar wat een draagcomfort! Ik zeg: de nieuwe SMP in 39 mm., net als de PO, maar wel iets aan de hoogte doen aub! Waarschijnlijk wensdenken…

3 likes

Die heb ik gezien! Echt heel uniek en gaaf :slight_smile: Zoiets mogen ze vaker doen

1 like

Ze zijn toch net met die nieuwe Constellations gekomen?

3 likes

Oh die ook? Ik dacht dat die vorig jaar waren uitgekomen.

Ik vind ze wel mooi maar niet heel spannend.

1 like

Dat vind ik een groot nadeel aan de Omega’s (dikke kasten…)

Ik vind ze op zich ook wel gaaf, maar die lijn vind ik niet bepaald tijdloos.

1 like

Ik denk dat ze meer horloges gaan uitbrengen met het nieuwe 321 uurwerk.

1 like

Ik dacht dat die juist exclusief zou blijven voor die speedmaster? Omdat die helemaal door één horlogemaker wordt samengesteld, vandaar de hoge prijs

Het kan ook zijn dat ze de Speedmaster standaard gaan uitbrengen met de 321 en stoppen met de Lemania-gebaseerde 1861 en 1863 uurwerken. Zoiets heeft Breitling ook gedaan met de Navitimer. De prijs kan dan flink verhoogd worden. Voor het icoon wat het is is de Speedmaster nog relatief goedkoop.

1 like

Ik zit wel te wachten op een nieuwe speedmaster. Kermaische bezel, stevigere bracelet :slight_smile:

1 like

Ik wacht op fatsoenlijke schroeven à la Rolex. Wat een gepiel toch altijd weer :stuck_out_tongue_closed_eyes:

2 likes

Dat ook inderdaad haha. Ik begin er zelf niet aan! :o

Voor mij is een bracelet ook hele belangrijk en niets kan op tegen die van Rolex. Die van Omega zouden wel iets gestroomlijnder mogen imo

Oh ja - en eindelijk een beetje tapering in de stalen banden van de Seamaster. Ja ik snap het, historisch correct, blablabla. Maar toch wil ik het!

En inderdaad 40mm.
En de HEV eraf halen.
En stoppen met 3 pasjes of nog meer.
En een vouwsluiting voor de rubberen banden aanbieden.
En…en…en…

2 likes

Nee, de ‘nieuwe’ Speedy gaat 99% zeker het 3861 coaxial uurwerk krijgen. De 321 wordt maar zo mondjesmaat geleverd dat die vrijwel zeker limited availability/LE blijft.

1 like

Enig idee wanneer we de nieuwe speedy kunnen verwachten?