Gister met de post een nieuw modelletje binnen gekregen.
Zeker niet een zeer duur horloge of een zeer speciaal, maar een erg leuk horloge. Het betreft een Casio A159WA-9DF. Het is in mijn ogen geen replica, aangezien Casio zelf het model nogmaals op de markt heeft gebracht in hun retro lijn. Het horloge is dus gebaseerd op een vintage Casio.
Ik wilde al een tijdje zo een vintage Casio, maar toen ik dus een nieuwe zag voor minder geld leek me dat toch een wat leuker alternatief… Ook gezien ik nog niet zeker was of ik zo een horloge wel vaak zou dragen. En zeker ook aangezien ik ook al een single hand watch heb besteld enkele dagen terug. Hij is vandaag verzonden vanuit Hong-Kong dus dat duurt nog wel even, maar hij is onderweg! Hier een fotootje:
En ook nog een setje met horloge gereedschap besteld heb.
Ik heb ook nog voor mijn vader 3 horloges en voor mijn moeder 1, voorzien van nieuwe batterijtjes. Het zijn niet de meest speciale horloges maar ze hebben meer emotionele waarde voor mijn ouders.
Ja… je ziet die retro Casio’s steeds vaker,
alleen ze zijn technisch m.i. compleet anders dan
in de jaren 90, zelfs de bandsluiting is anders
vaak kunststof kasten en bijna geen WR.
ik denk ook niet dat je die nieuwe kunt kanibaliseren
om daarmee een oudje wat op te kalefateren.
Qua technisch aspect durf ik niet te zeggen… Ik heb namelijk geen ervaring met de oude. Maar de kast is volgens mij van kunststof ja…
Ook de waterdichtheid is niet super, 3atm… niet bepaald veel, maar beter dan niet lijkt me maar?
Maar het is in ieder geval wel een leuke ‘kennismaking’ met vintage casio’s om zo toch over te gaan op een echte vintage. Want ik denk dat die er zeker nog een keer zal komen, ik vind het horloge namelijk erg gaaf!
Ik heb hem net opgezocht, had hem nog niet gezien nee.
Ziet er in ieder geval ook erg leuk uit zo! Mits hij in verhouding niet te duur is.
Ik vind persoonlijk de vintage horloges erg gaaf (meestal) maar het nadeel eraan vind ik persoonlijk de gedachte dat het bandje dus helemaal onder het vuil e.d. zit van iemand anders… Niet zo’n leuke frisse gedachte dus…
Maar ik moet zeggen, als het een nieuw bandje is of het bandje makkelijk te vervangen is, vind ik het al een minder probleem.(tu)
gebruikte Stalen banden sop ik meestal eerst een uurtje in water met amoniak en ja je schrikt je dan een ongeluk van de zwarte drab die er dan nog allemaal uitspoelt.
Haha ja ik schrok me ook al dood met het horloge van mijn vader. (De Actua op de foto)… Lag een half uurtje ofzo in een bakje warm water met zeep, kwam ook vieze zooi uit! En dat horloge is hooguit 20 jaar oud…
Maar met ammoniak is wel een goede tip ja!
proficiat met je aanwinsten, maareh, ik weet niet of t je eigen adres is. misschien voor de veiligheid beter verwijderen. dr kijkt misschien helaas tuig mee.
Oh haha oeps… Zal de foto ff bijsnijden
Bedankt! Had er overheen gekeken…
–
Om de een of andere reden kan ik het bericht niet
meer wijzigen? Weet iemand hoe dit kan?
na n bepaalde tijd kun je dit niet zelf meer. je lunt wel n verzoekje bij de moderator plaatsen door op ‘bericht rapporteren’ te klikken en n kleine toelichting te geven.